koppeling met telefooncentrale

Adriaan2k
Member Posts: 159
goedemiddag. Ik heb gezocht binnen het forum maar kwam de vraag niet eerder tegen: is het mogelijk om Navision te koppelen aan een telefooncentrale/systeem ? heeft iemand hier ervaring mee en welk systeem heeft men dan nodig of gebruikt men ?
alvast bedankt voor ieders reactie.
alvast bedankt voor ieders reactie.
mvg Adriaan
0
Comments
-
Dit zit al in standaard NAV ingebakken.
Bekijk volgende codeunit maar eens: CU 5053 (TAPIManagement) .
NAV heeft zijn eigen TAPI Handler: een automation die ervoor zorgt dat je met eender welke provider kan linken.
Ik heb dit zopas gelinkt bij een klant, maar ik ben de provider vergeten (sorry ... :oops: ).0 -
Je kan ook via SCTI communiceren met je telefooncentrale (vb van het merk Tenovis). Communicatie gaat via TCP/IP. Dit werkt dan niet met de ingebouwde TAPI. Ik heb hiervoor eens een DLL gemaakt om de inkomende gesprekken naar Navision te sturen, zodat de juiste klant/leverancier/contact fiche getoond wordt.No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)0
-
Niet alles wat ik ontwikkel maak ik beschikbaar op de download pagina's ;-)No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)0
-
Waldo wrote:Dit zit al in standaard NAV ingebakken.
Bekijk volgende codeunit maar eens: CU 5053 (TAPIManagement) .
NAV heeft zijn eigen TAPI Handler: een automation die ervoor zorgt dat je met eender welke provider kan linken.
Ik heb dit zopas gelinkt bij een klant, maar ik ben de provider vergeten (sorry ... :oops: ).
ok, bedankt voor deze info. Hoe komt zo'n koppeling tot stand ? dient er dan een telefoonkaart/kabel van de server naar de telefooncentrale te gaan en dient er binnen Navision nog allerlei instellingen/technische zaken te worden geregeld ?mvg Adriaan0 -
Normaal is dat software dat je op je PC installeert. Deze software connecteert met je TAPI telefoon (via één of ander kabel ... COM poort of USB). NAV connecteert met die software.
Dit is wat ze me verteld hebben, maar kan ik niet staven, aangezien ik niet betrokken ben geweest bij de supplierkeuze of de installatie van de TAPI software. Ik werd enkel betrokken bij de TAPI implementatie in NAV zelf.0 -
Bij To-increase is daarvoor een koppeling ontwikkeld, daarin is de integratie al doorgevoerd op de leveranciers, klant- en relatiekaart.0
-
Mensen, bedankt voor jullie informatie. Ik kan hier mee verder.mvg Adriaan0
-
Geert Penners wrote:Bij To-increase is daarvoor een koppeling ontwikkeld, daarin is de integratie al doorgevoerd op de leveranciers, klant- en relatiekaart.
Heeft To-Increase naast standaard TAPI nogmaals een TAPI-koppeling geschreven?? Of bedoel je iets anders?0 -
Dag,
De To-Increase koppeling is gebaseerd op frontline (www.frontline.nl) middleware. De frontline middleware heeft ondersteund een protocol, wat onafhankelijk is van de gebruikte telefooncentrale. Dit protocol is geimplementeerd in Microsoft Dynamics NAV en maakt het mogelijk om popups te krijgen voor inkomende telefoongesprekken; op basis van een popup kan het juiste form worden geopend. Uiteraard is het ook mogelijk om uitgaande gesprekken op te starten.
Meer informatie via info@to-increase.com of www.to-increase.com
Met vriendelijke groet,
RonConnectivity Studio for Microsoft Dynamics NAV - Where Microsoft Dynamics NAV meets the world0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions
- 13 NAV TechDays 2012 Sessions