Options

koppeling met telefooncentrale

Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
edited 2007-07-02 in NAV Dutch speaking only
goedemiddag. Ik heb gezocht binnen het forum maar kwam de vraag niet eerder tegen: is het mogelijk om Navision te koppelen aan een telefooncentrale/systeem ? heeft iemand hier ervaring mee en welk systeem heeft men dan nodig of gebruikt men ?

alvast bedankt voor ieders reactie.
mvg Adriaan

Comments

  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Dit zit al in standaard NAV ingebakken.
    Bekijk volgende codeunit maar eens: CU 5053 (TAPIManagement) .

    NAV heeft zijn eigen TAPI Handler: een automation die ervoor zorgt dat je met eender welke provider kan linken.

    Ik heb dit zopas gelinkt bij een klant, maar ik ben de provider vergeten (sorry ... :oops: ).

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Je kan ook via SCTI communiceren met je telefooncentrale (vb van het merk Tenovis). Communicatie gaat via TCP/IP. Dit werkt dan niet met de ingebouwde TAPI. Ik heb hiervoor eens een DLL gemaakt om de inkomende gesprekken naar Navision te sturen, zodat de juiste klant/leverancier/contact fiche getoond wordt.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Mooi!
    En welke download is dat juist, Luc ? :wink:

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Niet alles wat ik ontwikkel maak ik beschikbaar op de download pagina's ;-)
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    Waldo wrote:
    Dit zit al in standaard NAV ingebakken.
    Bekijk volgende codeunit maar eens: CU 5053 (TAPIManagement) .

    NAV heeft zijn eigen TAPI Handler: een automation die ervoor zorgt dat je met eender welke provider kan linken.

    Ik heb dit zopas gelinkt bij een klant, maar ik ben de provider vergeten (sorry ... :oops: ).

    ok, bedankt voor deze info. Hoe komt zo'n koppeling tot stand ? dient er dan een telefoonkaart/kabel van de server naar de telefooncentrale te gaan en dient er binnen Navision nog allerlei instellingen/technische zaken te worden geregeld ?
    mvg Adriaan
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Normaal is dat software dat je op je PC installeert. Deze software connecteert met je TAPI telefoon (via één of ander kabel ... COM poort of USB). NAV connecteert met die software.

    Dit is wat ze me verteld hebben, maar kan ik niet staven, aangezien ik niet betrokken ben geweest bij de supplierkeuze of de installatie van de TAPI software. Ik werd enkel betrokken bij de TAPI implementatie in NAV zelf.

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    Geert_PennersGeert_Penners Member Posts: 12
    Bij To-increase is daarvoor een koppeling ontwikkeld, daarin is de integratie al doorgevoerd op de leveranciers, klant- en relatiekaart.
    Kind regards,

    Geert Penners
    http://www.gac.nl
  • Options
    Adriaan2kAdriaan2k Member Posts: 159
    Mensen, bedankt voor jullie informatie. Ik kan hier mee verder.
    mvg Adriaan
  • Options
    WaldoWaldo Member Posts: 3,412
    Bij To-increase is daarvoor een koppeling ontwikkeld, daarin is de integratie al doorgevoerd op de leveranciers, klant- en relatiekaart.

    Heeft To-Increase naast standaard TAPI nogmaals een TAPI-koppeling geschreven?? Of bedoel je iets anders?

    Eric Wauters
    MVP - Microsoft Dynamics NAV
    My blog
  • Options
    ronvdwronvdw Member Posts: 16
    Dag,

    De To-Increase koppeling is gebaseerd op frontline (www.frontline.nl) middleware. De frontline middleware heeft ondersteund een protocol, wat onafhankelijk is van de gebruikte telefooncentrale. Dit protocol is geimplementeerd in Microsoft Dynamics NAV en maakt het mogelijk om popups te krijgen voor inkomende telefoongesprekken; op basis van een popup kan het juiste form worden geopend. Uiteraard is het ook mogelijk om uitgaande gesprekken op te starten.

    Meer informatie via info@to-increase.com of www.to-increase.com

    Met vriendelijke groet,
    Ron
    Connectivity Studio for Microsoft Dynamics NAV - Where Microsoft Dynamics NAV meets the world
Sign In or Register to comment.