goedemiddag. Ik heb gezocht binnen het forum maar kwam de vraag niet eerder tegen: is het mogelijk om Navision te koppelen aan een telefooncentrale/systeem ? heeft iemand hier ervaring mee en welk systeem heeft men dan nodig of gebruikt men ?
alvast bedankt voor ieders reactie.
mvg Adriaan
0
Comments
Bekijk volgende codeunit maar eens: CU 5053 (TAPIManagement) .
NAV heeft zijn eigen TAPI Handler: een automation die ervoor zorgt dat je met eender welke provider kan linken.
Ik heb dit zopas gelinkt bij een klant, maar ik ben de provider vergeten (sorry ... :oops: ).
Eric Wauters
MVP - Microsoft Dynamics NAV
My blog
En welke download is dat juist, Luc ?
Eric Wauters
MVP - Microsoft Dynamics NAV
My blog
ok, bedankt voor deze info. Hoe komt zo'n koppeling tot stand ? dient er dan een telefoonkaart/kabel van de server naar de telefooncentrale te gaan en dient er binnen Navision nog allerlei instellingen/technische zaken te worden geregeld ?
Dit is wat ze me verteld hebben, maar kan ik niet staven, aangezien ik niet betrokken ben geweest bij de supplierkeuze of de installatie van de TAPI software. Ik werd enkel betrokken bij de TAPI implementatie in NAV zelf.
Eric Wauters
MVP - Microsoft Dynamics NAV
My blog
Geert Penners
http://www.gac.nl
Heeft To-Increase naast standaard TAPI nogmaals een TAPI-koppeling geschreven?? Of bedoel je iets anders?
Eric Wauters
MVP - Microsoft Dynamics NAV
My blog
De To-Increase koppeling is gebaseerd op frontline (www.frontline.nl) middleware. De frontline middleware heeft ondersteund een protocol, wat onafhankelijk is van de gebruikte telefooncentrale. Dit protocol is geimplementeerd in Microsoft Dynamics NAV en maakt het mogelijk om popups te krijgen voor inkomende telefoongesprekken; op basis van een popup kan het juiste form worden geopend. Uiteraard is het ook mogelijk om uitgaande gesprekken op te starten.
Meer informatie via info@to-increase.com of www.to-increase.com
Met vriendelijke groet,
Ron