Nav 4:instel kosten op inkoopfactuur ?

dlauwers
Member Posts: 127
Beste gebruikers,
Ik heb nog een probleem met het boekhoud gedeelte van Navision. Als ik iets aankoop en er worden setupkosten (eenmalige kosten) bijgerekend op de inkoop van bepaalde goederen (bv. Posters drukken) hoe kan ik die dan best ingeven op het inkooporder/factuur ?
Ik heb wel gezien dat men artikel toeslagen kan toevoegen, maar dan worden de kosten op een bepaald artikel bij gezet of niet (verdeeld) ?
Heeft iemand reeds wat ervaring met het boeken van zo'n zaken ? :-k
Ik vermoed dat ik het ergens rechtstreeks op een grootboek moet boeken, eventueel via standaard leverancierscode's maar ben niet zeker of dit de gemakkelijkste methode is om dit soort zaken te boeken ?
Alvast bedankt voor de hulp
Danny
Ik heb nog een probleem met het boekhoud gedeelte van Navision. Als ik iets aankoop en er worden setupkosten (eenmalige kosten) bijgerekend op de inkoop van bepaalde goederen (bv. Posters drukken) hoe kan ik die dan best ingeven op het inkooporder/factuur ?
Ik heb wel gezien dat men artikel toeslagen kan toevoegen, maar dan worden de kosten op een bepaald artikel bij gezet of niet (verdeeld) ?
Heeft iemand reeds wat ervaring met het boeken van zo'n zaken ? :-k
Ik vermoed dat ik het ergens rechtstreeks op een grootboek moet boeken, eventueel via standaard leverancierscode's maar ben niet zeker of dit de gemakkelijkste methode is om dit soort zaken te boeken ?
Alvast bedankt voor de hulp
Danny
0
Comments
-
Eerste vraag hierbij is, hoe wil je het eigenlijk. Als je de extra-kosten NIET in de kostprijs van de artikels wenst te krijgen, dan dus zeker geen artikeltoeslagen gebruiken. Artikeltoeslagen zorgen er immers voor dat andere kosten mee in de kost van het artikel worden opgenomen (bv vrachtkosten verdeeld over al de goederen van 1 vracht).
Wil je de kosten op een separate grootboekrekening krijgen, dan kan je inderdaad rechtstreeks op deze boeken vanuit je inkoopfactuur. Of je standaard leverancierscode's wenst te gebruiken hangt veel van het type gebruiker af. Wie boekt deze facturen in? Boekhouding, dan is mijn inziens de std. lev. code's een extra belasting die tot niets dient. Boekhouding kent immers de toe te passen grootboekrekening. Andere gebruikers, dan zou dit een mogelijkheid zijn, doch denk eraan dat deze codes steeds te 'voorschijn komen' afhankelijk hoe je dit in de inkoopinstellingen hebt opgegeven.0 -
Dank u voor de verduidelijking. Het help dat mensen je ondersteunen op deze manier !
Danny0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions
- 13 NAV TechDays 2012 Sessions