Options

Nav 4:instel kosten op inkoopfactuur ?

dlauwersdlauwers Member Posts: 127
edited 2007-01-18 in NAV Dutch speaking only
Beste gebruikers,

Ik heb nog een probleem met het boekhoud gedeelte van Navision. Als ik iets aankoop en er worden setupkosten (eenmalige kosten) bijgerekend op de inkoop van bepaalde goederen (bv. Posters drukken) hoe kan ik die dan best ingeven op het inkooporder/factuur ?

Ik heb wel gezien dat men artikel toeslagen kan toevoegen, maar dan worden de kosten op een bepaald artikel bij gezet of niet (verdeeld) ?

Heeft iemand reeds wat ervaring met het boeken van zo'n zaken ? :-k

Ik vermoed dat ik het ergens rechtstreeks op een grootboek moet boeken, eventueel via standaard leverancierscode's maar ben niet zeker of dit de gemakkelijkste methode is om dit soort zaken te boeken ?

Alvast bedankt voor de hulp
Danny

Comments

  • Options
    flfl Member Posts: 184
    Eerste vraag hierbij is, hoe wil je het eigenlijk. Als je de extra-kosten NIET in de kostprijs van de artikels wenst te krijgen, dan dus zeker geen artikeltoeslagen gebruiken. Artikeltoeslagen zorgen er immers voor dat andere kosten mee in de kost van het artikel worden opgenomen (bv vrachtkosten verdeeld over al de goederen van 1 vracht).

    Wil je de kosten op een separate grootboekrekening krijgen, dan kan je inderdaad rechtstreeks op deze boeken vanuit je inkoopfactuur. Of je standaard leverancierscode's wenst te gebruiken hangt veel van het type gebruiker af. Wie boekt deze facturen in? Boekhouding, dan is mijn inziens de std. lev. code's een extra belasting die tot niets dient. Boekhouding kent immers de toe te passen grootboekrekening. Andere gebruikers, dan zou dit een mogelijkheid zijn, doch denk eraan dat deze codes steeds te 'voorschijn komen' afhankelijk hoe je dit in de inkoopinstellingen hebt opgegeven.
    Francois
    Consultant-Developper

    http://www.CreaChain.com
  • Options
    dlauwersdlauwers Member Posts: 127
    Dank u voor de verduidelijking. Het help dat mensen je ondersteunen op deze manier !

    Danny
Sign In or Register to comment.