Aanpassen gegevens factuur

Hallo,

Omdat ik totaal geen ervaring heb met Navision, maar wel continue, als vormgever, aanpassingen moet verwerken aan documentatie die uit Navision komt, ben ik op zoek naar iemand die me de volgende vraag kan beantwoorden.

Volgens onze verkopers is het, na het opslaan van een proforma factuur of offerte als PDF, niet mogelijk om de gegevens die hierin staan aan te passen. Dit gaat uiteraard wel met Acrobat Professional, maar dit programma hebben onze verkopers niet. Ik ben er heilig van overtuigd dat dit wel kan. Kan iemand mij vertellen of het mogelijk is om bepaalde informatie (Naam, nummer etc.) aan te passen of te verwijderen alvorens de factuur of offerte naar PDF wordt geëxporteerd?

Alle tips zijn welkom.

Mvg, Marten

Answers

  • ErictPErictP Member Posts: 164
    Als de gegevens welke in de proforma / offerte staan uit NAV komt moet je deze in NAV aanpassen en de documenten opnieuw uitdraaien.

    Wil je perse de PDF aanpassen zonder je data in NAV te wijzigen (zou ik niet aanraden), dan kun je mischien kijken naar https://foxitsoftware.com/pdf-editor/.


  • Marten112Marten112 Member Posts: 2
    Hallo Eric,

    Bedankt voor je bericht. Als ik het dus goed begrijp kun je de gegevens aanpassen alvorens een export naar PDF te maken. Na deze export gemaakt te hebben zou je de gegevens in theorie weer terug kunnen zetten dan?
  • ErictPErictP Member Posts: 164
    Beste Marten,

    Ik weet natuurlijk niet of er maatwerk gemaakt is op jullie versie van NAV maar in het geval van een proforma of offerte betreft het nog een ongeboekt document.
    Waarschijnlijk staat er een status op het document en wordt deze na afdrukken op 'Vrijgegeven' gezet.
    Op dat moment zou je geen wijzigingen kunnen maken.
    Maar in stanaard NAV is deze status weer op 'Open' te zetten en kunnen wijzigingen in de data aangebracht worden en het document opnieuw afdrukken.

    Na boeken van het document zijn er geen wijzigingen meer aan te brengen.

Sign In or Register to comment.