Leegmaken administratie

JeroenArets
Member Posts: 3
Ik moet meerdere nieuwe administraties aanmaken in Navision. Ik kan dan een nieuwe administratie aanmaken maar dan ben ik daarna heel veel tijd kwijt om alle instellingen aan te maken voordat ik de eerste boeking kan maken. Ik werk nog niet zo lang met navision en heb hiervoor met Afas gewerkt, dus ik kan nog niet alle kneepjes van het pakket.
Wij hebben een database waarvan ik van 1 bedrijf een reservekopie heb gemaakt. Ik heb de naam van het oorspronkelijke bedrijf gewijzigd en de reserverkopie teruggezet. Nu wil ik de reservekopie leeg maken om dit als een soort basis administratie aan te gaan leggen om in de toekomst. (Ik moet minimaal nog 3 administraties toevoegen en ik heb geen zin om iedere keer alle instellingen aan te gaan maken).
ik kan nu alleen de geboekte stukken in de reservekopie niet verwijderen. Ik heb wel alle rechten als gebruiker.
Wat doe ik fout?
Wij hebben een database waarvan ik van 1 bedrijf een reservekopie heb gemaakt. Ik heb de naam van het oorspronkelijke bedrijf gewijzigd en de reserverkopie teruggezet. Nu wil ik de reservekopie leeg maken om dit als een soort basis administratie aan te gaan leggen om in de toekomst. (Ik moet minimaal nog 3 administraties toevoegen en ik heb geen zin om iedere keer alle instellingen aan te gaan maken).
ik kan nu alleen de geboekte stukken in de reservekopie niet verwijderen. Ik heb wel alle rechten als gebruiker.
Wat doe ik fout?
0
Answers
-
Dit kan alleen gedaan worden als partner, niet als gebruiker. Het is niet veel werk, maar eindgebruikers mogen het met hun licentie niet doen.0
-
Hoe goed zou een boekhoudpakket/ERP zijn als gebruikers boekingen mogen aanpassen?0
-
bedankt voor de informatie. maar als gebruiker zou ik toch gewoon een boeking moeten kunnen verwijderen? Stel ik maak een fout, moet ik de boeking nu crediteren en opnieuw aanmaken (omslachtig en extra werk) ipv de boeking aanpassen/verwijderen en een nieuwe boeking maken
Bij Afas kon ik boekingen die fout waren "gewoon" verwijderen, zonder nu Afas als perfect pakket te willen afschilderen.0 -
Klopt, bij Afas kan dat. Ik heb met klanten oeverloze discussies gehad hierover.
In NAV kan het niet. Traceability staat boven alles.
Het is zeer eenvoudig om boekingen om te draaien en documenten tegen te boeken.
Verwijderen gaat niet.0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions