Leegmaken administratie

JeroenAretsJeroenArets Member Posts: 3
edited 2014-01-07 in NAV Dutch speaking only
Ik moet meerdere nieuwe administraties aanmaken in Navision. Ik kan dan een nieuwe administratie aanmaken maar dan ben ik daarna heel veel tijd kwijt om alle instellingen aan te maken voordat ik de eerste boeking kan maken. Ik werk nog niet zo lang met navision en heb hiervoor met Afas gewerkt, dus ik kan nog niet alle kneepjes van het pakket.

Wij hebben een database waarvan ik van 1 bedrijf een reservekopie heb gemaakt. Ik heb de naam van het oorspronkelijke bedrijf gewijzigd en de reserverkopie teruggezet. Nu wil ik de reservekopie leeg maken om dit als een soort basis administratie aan te gaan leggen om in de toekomst. (Ik moet minimaal nog 3 administraties toevoegen en ik heb geen zin om iedere keer alle instellingen aan te gaan maken).
ik kan nu alleen de geboekte stukken in de reservekopie niet verwijderen. Ik heb wel alle rechten als gebruiker.

Wat doe ik fout?

Answers

  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Dit kan alleen gedaan worden als partner, niet als gebruiker. Het is niet veel werk, maar eindgebruikers mogen het met hun licentie niet doen.
  • SogSog Member Posts: 1,023
    Hoe goed zou een boekhoudpakket/ERP zijn als gebruikers boekingen mogen aanpassen?
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
  • JeroenAretsJeroenArets Member Posts: 3
    bedankt voor de informatie. maar als gebruiker zou ik toch gewoon een boeking moeten kunnen verwijderen? Stel ik maak een fout, moet ik de boeking nu crediteren en opnieuw aanmaken (omslachtig en extra werk) ipv de boeking aanpassen/verwijderen en een nieuwe boeking maken

    Bij Afas kon ik boekingen die fout waren "gewoon" verwijderen, zonder nu Afas als perfect pakket te willen afschilderen.
  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Klopt, bij Afas kan dat. Ik heb met klanten oeverloze discussies gehad hierover.

    In NAV kan het niet. Traceability staat boven alles.

    Het is zeer eenvoudig om boekingen om te draaien en documenten tegen te boeken.

    Verwijderen gaat niet.
Sign In or Register to comment.