Options

kostenregels op faktuur bij deellevering

EstherEsther Member Posts: 2
edited 2005-09-28 in NAV Dutch speaking only
Wanneer 'shipping advice' in de orderheader op 'partial' staat komen kostenregels niet mee wanneer je de 'get shipment lines' functie gebruikt op de faktuur. Voor behandelingskosten o.i.d. kan ik hiermee nog leven, want als je voor de laatste levering deze parameter omzet naar 'complete' komt met het laatste shipment wel de kostenregel(s) mee. Echter we hebben ook te maken met andere kostenregels, die bijvoorbeeld horen bij een bepaalde orderregel (bijv. het maken van een certificaat). Hoe krijg ik die op de faktuur?

Comments

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Maak een artikel (misschien meerdere in geval van verschillende BTW-tarieven) (of misschien oon een nonstock-item) aan dat enkel voor dat soort dingen gebruikt wordt.
    Je gaat voor dat artikel dan wel altijd een negatieve stock hebben.
    Misschien is het ook nodig dat je een nieuw veld in de tabel T27:"Item" moet zetten om aan te duiden dat het artikel een kostenartikel is (ingeval van een niet nonstock-item).
    Ik weet echter niet wat mogelijke gevolgen zijn van deze methode. Dit moet je dus eerst even serieus testen vooraleer het te implementeren.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


Sign In or Register to comment.