Options

Artikellijst

WIBARTWIBART Member Posts: 19
edited 2005-09-23 in NAV Dutch speaking only
Hey daar,

Hoe defineer ik binnen Navision hetvolgende:
Ik wil een voorraadlijst van alle artikelen die ik heb, echter moeten de velden "In voorraad", "Aantal in inkooporder" en "Verkoop (Aantal)" ongelijk zijn aan 0 (die regels wil ik dus in het geheel niet zien.

Ik weet dat ik het ergens neer zal moeten kunnen zetten, maar ik weet niet waar.

Tnx! alvast.

Th

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Heb je in je rapport een dataitem 'Item'? Als daar een calcfields van velden zoals Inventory etc. gebeurt kun je daar de records overslaan die niet aan de criteria vodoen met
    IF veld1=0 and veld2=0 and veld3=0 then
      CurrReport.SKIP
    
  • Options
    JopjeJopje Member Posts: 50
    Wat je ook kunt doen is ZeroBlank, daarmee zie je de 0 niet,

    want als er geen voorraad is, maar wel iets op inkoop staat dan wil je dat ook zien neem ik aan.. =)

    Zo kun je dus ook zien welke artikelen nog wel in de database zijn, maar misschien allang uit het assortiment zijn gehaald ;)

    Goed voorbeeld om erbij te pakken

    705 - Voorraad - Beschikbaarheid

    Module:: Voorraad
    Onderdeel:: Artikellijsten
    Lijst:: Voorraad - Beschikbaarheid
    Remco de Jong
    Bachelor of Business Administration and Information Technology
    minor Application Development


    " Don't use comma (,) use dot (.) "
  • Options
    WIBARTWIBART Member Posts: 19
    Mark en Jopje bedankt.

    Jopje, wat jij schetst is niet geheel zoals ik het in mijn hoofd had, zoals Mark vertelde was wel mijn bedoeling, echter kom ik op de volgende foutmelding terecht:
    Typeconversie is niet mogelijk omdat één van de zijden van een niet toegestaan type is. Integer AND Decimal

    Ik doe vast wat fout, alleen weet ik niet wat
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Sorry, Navision wil dat je haakjes eromheen zet :D
    IF (veld1=0) and (veld2=0) and (veld3=0) then 
      CurrReport.SKIP 
    
  • Options
    JopjeJopje Member Posts: 50
    Geen dank...
    Probeer zelf zoveel mogelijk te helpen (voor zover ik kan 8-[ ) omdat men elkaar hier allemaal helpt :whistle:
    Remco de Jong
    Bachelor of Business Administration and Information Technology
    minor Application Development


    " Don't use comma (,) use dot (.) "
Sign In or Register to comment.