Options

Goede C/Side documentatie

Eddy_KiprichEddy_Kiprich Member Posts: 5
edited 2005-08-24 in NAV Dutch speaking only
Hallo, ik gebruik 3.60 nu al een paar jaar en uiteraard gebruiken we C/Side veelvuldig om rapporten etc aan te maken/passen. Toch blijf ik versteld staan van de mogelijkheden, iedere keer weer leer ik weer iets bij.

Aangezien er zoveel mogelijkheden zijn de vraag of iemand een goede/uitgebreide C/Side handleiding heeft, liefst in het Nederlands maar dat is geen must. Het gaat dan ook om een goede "Design-handleiding".

Bij voorbaat dank voor jullie reacties.

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Op je product cd vind je een 'Doc' map, en in die map vind je een bestand dat heet "w1w1adg.pdf". Dit is de Navision Application Designers Guide, en geeft je antwoorden op al je vragen :).
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    De beste documentatie is Navision zelf. \:D/

    Door het open karakter is zelf leren erg makkelijk in Navision.

    Als je een beetje functioneel aangelegd bent kun je het beste eerst zoeken naar vergelijkbare Navision functionaliteit en dat gewoon aangepast nabouwen. :D
  • Options
    JopjeJopje Member Posts: 50
    edited 2005-08-24
    Navision biedt gemakkelijk te begrijpen commando's.

    Het probleem ligt hem dan vaak op het combineren daarvan,
    Microsoft heeft een knowledgebase voor Visual Basic, waarschijnlijk dat er één van Navision C/AL komt met goede voorbeelden? :P

    Daarnaast zijn er misschien al mensen, die kleine handleidingen hebben gemaakt en dan is het wachten totdat ze die willen delen met anderen.

    Maar voorlopig moeten wij het redden met dit forum + "w1w1adg.pdf"/reference + standaardreports in Navision (en eventuele trainingshandleidingen die bij het pakket mee zijn gekomen).
    Als je kijkt naar documentatie
    Remco de Jong
    Bachelor of Business Administration and Information Technology
    minor Application Development


    " Don't use comma (,) use dot (.) "
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Je kan alle commando's vinden als je op help klikt, en C/SIDE Reference Guide selecteert. In de Contents tab vind je alles wat je nodig hebt.
Sign In or Register to comment.