Options

Periodes a la Trendscape met Jet Reports

hansfouserthansfousert Member Posts: 46
edited 2005-08-04 in NAV Dutch speaking only
Vraag
Hoe kan ik een Trendscape maken in Excel met behulp van Jet Reports?
P.S. Trendscape is die knop waarmee ik dag/week/maand/kwartaal/jaar (1/7/31/3/12) kan kiezen als periode?

Antwoord
Dat kan heel eenvoudig met behulp van een lijstselectie in Excel, en een Jet Reports functie op de Datum-tabel van Navision.
- maak allereerst een lijst van de verschillende opties
- maak vervolgens in een andere cel een Excel lijstselectie van deze opties (data, validatie, lijst)
- maak een NL functie aan waarin de selectie gebruikt wordt als filter op het veld Periodesoort
- haal alle velden die je nodig hebt (begindatum, einddatum, periodesoort, periodenummer, periodenaam) op met behulp van NF functies.

Dingen waar je verder aan kunt denken:
- wil de gebruiker de periodes in Rijen, Kolommen of Bladen zien?
- toevoegen van de boekhoudperiodes als extra keuze indien dat afwijkt van de standaard periodes uit de Datum-tabel

Let op: de Datum-tabel gebruikt als periodesoort wellicht een andere naam. Bijvoorbeeld "datum" in plaats van "dag". Je zult dat dan eerst om moeten zetten voordat je het in de NL functie gebruikt.

Voorbeeld
In een voorbeeld rapportje heb ik wat dingen voor je uitgewerkt. Dit is echt een functie die niet moeilijk is, maar je moet 'm een keer gezien hebben.
Uploaden kan ik hier niet, maar als je me een mailtje stuurt, stuur ik je het voorbeeld graag toe.
Kind regards,

Hans Fousert
Microsoft Certified Trainer and Jet Reports Certified Trainer
Sign In or Register to comment.