Options

Excel export functionaliteit

Kan iemand mij vertellen waarom ik op mijn volgende lijn een error message krijg dat voor de expressie Option geen typeconversie kan worden uitgevoerd naar een Code waarde.

ProductionBatchLine.GET(Status);
EnterCell(RowNo,14,FORMAT (ProductionBatchLine."Sorting Line No."),FALSE,FALSE);

Ik heb geen idee hoe ik uit een bestaande code een relatie met een andere tabel moet leggen en daaruit de juiste gegevens wil exporteren.

Alvast bedankt.

Answers

  • Options
    Jan_VeenendaalJan_Veenendaal Member Posts: 206
    Het 'GET' commando verwacht precies evenveel parameters als het aantal velden in de 'primary key' van de bijbehorende table, in dezelfde volgorde.

    Zo te zien heeft de table 'Production Batch' [een maatwerk-tabel denk ik] als eerste veld in de 'primary key' een veld van het type CODE, terwijl 'Status' een variabele zal zijn van het type 'Option' ????
    Jan Veenendaal
  • Options
    DappreStrijderDappreStrijder Member Posts: 8
    edited 2016-09-05
    Het 'GET' commando verwacht precies evenveel parameters als het aantal velden in de 'primary key' van de bijbehorende table, in dezelfde volgorde.

    Zo te zien heeft de table 'Production Batch' [een maatwerk-tabel denk ik] als eerste veld in de 'primary key' een veld van het type CODE, terwijl 'Status' een variabele zal zijn van het type 'Option' ????

    Klopt helemaal Jan! Hoe kan ik dit enigszins oplossen? Enig idee?

  • Options
    kabrocokabroco Member Posts: 111
    Je moet de GET met de Primairy Key velden doen:
    Zoals je een record uit tabel 36 met een type en nummer moet ophalen. (en ook in de zelfde volgorde) VB SalesHeader.GET("Document Type","Document No."); Alleen Status is niet genoeg? ervan uitgaande dat code en status samen de PK vormen. (als CODE je PK is, dan moet je de GET uitvoeren met de CODE)
    Of is het probleem anders? Dan graag mee info. :-)
Sign In or Register to comment.