Options

Export artikel tabel

petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
edited 2005-06-29 in NAV Dutch speaking only
Ik heb een dataport gemaakt om wat gegevens te kunnen exporteren vanuit de artikel tabel. De gegevens gebruik ik weer als import voor een ander programma.

Nu is het zo dat ik ook de leveranciernummer exporteer en importeer in mijn ander programma. Alleen sommige leveranciernummers moet ik vervangen door een ander.

bv. leverancier 125 moet 251 worden. In Navision moet het 125 blijven en in mijn programma moet het 251 worden. Nu doe ik gewoon in kladblok zoeken envervange. Maar ondertussen heb ik zo wel 15 leveranciersnummers die ik om moet zetten naar 251.

Is daar een snelle oplossing voor zodat navision bij het exporteren al alles omzet.

Comments

  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Schrijf in de OnBeforeExportRecord-trigger van de DataItem Item, hetvolgende:
    CASE "Vendor No." OF
      '125','XYZ': "Vendor No." := '251'
    END;
    
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Schrijf in de OnBeforeExportRecord-trigger van de DataItem Item, hetvolgende:
    CASE "Vendor No." OF
      '125','XYZ': "Vendor No." := '251'
    END;
    

    Dankje wel doet precies wat ik wilde.

    Nu nog een vraag.

    Bij artikelen heb ik soms twee prijzen staan. een "van" en een "voor" prijs. Bij alle artikelen is de "voor" prijs ingevuld. Bij artikelen die in de actie komen hebben we van-voor prijzen. Dus de "van" prijs is hoger dan de "voor" prijs. Normaal staat bij mijn export de "voor" prijs in de 2de kolom. Nu wil ik als er een "van" prijs ingevuld is dat de waarde in de "van"prijs veld in de tweede kolom komt en de waarde in de "voor" prijs in kolom 13.

    Hoop dat ik duidelijik was
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Dus....
    Als de 'van' prijs gelijk aan nul is...
    dan gaat de 'voor' prijs in kolom 2
    anders...
    dan gaat de 'voor' prijs in kolom 13
    en de 'van' prijs in kolom 2
    IF "Van Prijs" = 0 THEN BEGIN
      "Kolom 2" := "Voor Prijs";
      "Kolom 13" := 0;
    END ELSE BEGIN
      "Kolom 2" := "Van Prijs";
      "Kolom 13" := "Voor Prijs";
    END;
    
    Code is vaak letterlijk vertaald van hoe je het probleem uitlegt. Althans, dit is hoe ik je probleem begrijp, wat vaak een hele andere zaak is :whistle: . Is dit wat je bedoelt?
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Dat is wat ik bedoel.

    Maar waar zet ik deze code neer in mijn dataport. Code lijkt logisch.

    En wat zijn de kreten als Kolom 2 en kolom 13. zijn dat variabelen waar ik op moet geven ofzo.

    Alvast bedankt
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    OnBeforeExport lijkt me een goede plaats om te proberen. De kreten 'Kolom 2' en 'kolom 13' staan voor de veldnamen of variabele namen van de dataportfields nummers 2 en 13.
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Daarom juist

    Ik krijg nu de melding van dat "Kolom 2" een onbekende variabele is en ik hem moet definieeren. Hoe ik dat doe weet ik dus niet..
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Het zou gek zijn als dat zou werken :). De term "kolom 2" is een fictieve naam die ik gebruik in mijn code voorbeeld. Die naam moet jij substitueren met de naam van de variabele of de veldnaam in de tweede kolom in jouw dataport.
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Onderstaand combinatie werkt nu goed. Bedankt voor je hulp.



    IF Vanprijs = 0 THEN BEGIN
    Vanprijs := Adviesprijs;
    Adviesprijs := 0;
    END ELSE BEGIN
    Vanprijs := Vanprijs;
    Adviesprijs := Adviesprijs;
    END;
Sign In or Register to comment.