Ik heb het volgende probleem:
Op het hoofdmenu > Inkoop heb ik een menu toegevoegd met 2 menu-items. Bij het klikken op eender welke menu-item wordt hetzelfde form geopend maar natuurlijk met andere gegevens in.
Als ik nu op de form een afdruk wil doen wordt het request form geopend. Bij veldA op het request form kan ik een lookup doen. Bij het klikken op de lookupbutton wordt een Form geopend waaruit men kan kiezen. Maar ik wil niet dat alle keuzes hier getoond worden.
(Dus afhankelijk van het geopende form mag in de lookup maar een bepaald aantal gegevens getoond worden)
Iemand een idee?
0
Comments
RIS Plus, LLC
RIS Plus, LLC
Ik weet niet precies wat je wil doen. Je kan een conditie ingeven in de tablerelation property van een veld. Kijke bijvoorbeeld naar het "No." veld van de Sales Line tabel, die afhankelijk van het type in een andere tabel kijkt. Je kan ook condities ingeven die een andere filter zet afhankelijk van een veldwaarde.
RIS Plus, LLC
In het requestform heb ik nog een klein probleem. In de filter komt niet direct de nieuwe waarde te staan. Moet eerst in de volgende lijn klikken en dan terug op de eerste lijn. Pas dan staat de nieuwe waarde er.
Maar op tabel niveau kan ik gene update doen!
Hoe moet ik dit oplossen?
Rec.SETFILTER("Selected Field",'=%1',ReturnedValue);
Waar 'Rec' de tabel van het onderliggende dataitem is.
RIS Plus, LLC
Voorbeeld requestform:
Veld Filter
VeldA waarde1
En hoe kan ik ervoor zorgen dat men meerdere waardes in die filter van het request form kan zetten door ze allemaal apart uit het lookupform te halen?
Voorbeeld requestform:
Veld Filter
VeldA waarde1|waarde2|waarde3
In de OnLookup van het veld waar je de filter wilt zettten:
in de lookup-form:
In de OK-button :
Functie GetFilter die een text als return-value heeft
Ik heb de code niet uitgeprobeerd, maar het zal iets in deze aard zijn.
No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!
txtMyFilterField := frmLookup.GetFilter();
Ik kan dus geen GETFILTER() doen op een formvariabele
Ga het nog eens proberen...
De nieuwe waarde1 die via het lookupform opgezocht werd, wordt er niet onmiddellijk in mijn request form gezet
Voorbeeld requestform:
Veld Filter
VeldA waarde1
Ik moet eerst naar de volgende regel gaan met de cursor en daarna terug naar de regel met veldA voor de nieuwe waarde erin gezet word
](*,) ](*,) ](*,)
In de Lookup-form in de Ok-button:
Functie GetFilter in de lookup-form
Onlookup-trigger van je veld: