Kolommen toevoegen aan een filter

MimahoneMimahone Member Posts: 7
edited 2015-04-20 in NAV Dutch speaking only
Goedemorgen allemaal,

Al een tijdje in het engels op zoek geweest maar ik kom er niet uit.

We willen in Navision filteren op een kolom die niet aanwezig is in het huidige scherm. Als we bij de filter aanvullend kiezen komt er een hele lijst met opties maar staat hij er nog steeds niet bij.

Ben ook aan het zoeken geweest in de NAV Development Environment maar kan het niet vinden.
We zouden dus graag een optie toevoegen aan de lijst waar je op kan filteren.

Graag hoor ik van jullie of dit mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Mitchel

Comments

  • Erik1965Erik1965 Member Posts: 4
    Goedenmorgen
    Ik kan je niet helpen aan de oplossing. Zelf hebben we sinds kort de overstap gemaakt van Profit van AFAS naar Nav2015 (Cloud). Ook ik ervaar in meerdere weergaveschermem dat er basale informatie ontbreekt waar je op kunt filteren; de kolommen vallen ook niet eenvoudig toe te voegen. Voorbeeld: de naam van een leverancier in de openstaande posten lijst.

    Ik heb hier contact over gehad met de leverancier van Navision; zij geven aan dat zij dit wel kunnen fixen; hier hangt uiteraard een prijskaartje aan. Om hen nu telkens in te moeten schakelen om dit soort voor de gebruiker zeer relevante gegevens te kunnen toevoegen is mij te gortig.

    In Profit van AFAS kon je op een zeer simpele manier als gebruiker je eigen weergaven definieren. Ik heb onze leverancier van Navision verzocht mij met de ontwikkelafdeling van Micorosoft Dynamics in contact te brengen. Ik denk dat er teveel naar de teschniek onder water wordt gekeken en niet naar de gebruikerskant. Inmiddels 1/2 jaar aan het stoeien met Dynamics, maar ik ben nog niet bijzonder enthousiast, vind het pakket te stug; als gebruiker heb je te weinig invloed.
  • ErictPErictP Member Posts: 164
    Indien dit de RTC-client betreft:

    Druk in het lijstscherm op Shift+F3 (Geavanceerd filter)
    Vervolgens kan men kolommen kiezen, hierbij kan er gekozen worden tussen zichtbare kolommen en alle.
  • MimahoneMimahone Member Posts: 7
    Maar nu is dus eigenlijk de vraag. Als ik shift-f3 doe en dan alle.
    Stel de juiste kolom staat daar nog niet tussen. Is het dan mogelijk deze toe te voegen of is het dan gewoon niet mogelijk?
  • frischfrisch Member Posts: 20
    Mimahone wrote: »
    Maar nu is dus eigenlijk de vraag. Als ik shift-f3 doe en dan alle.
    Stel de juiste kolom staat daar nog niet tussen. Is het dan mogelijk deze toe te voegen of is het dan gewoon niet mogelijk?

    Zie net dat deze nooit beantwoord is. Als je de kolom niet ziet bij Shift+F3, dan zit deze niet in de tabel. Er zal dan dus geprogrammeerd moeten worden om hier toch op te kunnen filteren.

    Wat betreft de "stugheid" van Dynamics NAV: Het is eigenlijk helemaal niet stug, maar juist heel flexibel. Dit kan ook direct het nadeel zijn - waar AFAS een vraag van een klant als ze deze in willen willigen áltijd de standaard moeten aanpassen is maatwerk in NAV mogelijk.
    Er bestaat dus het risico dat meerdere klanten maatwerk hebben voor dezelfde uitdaging.

    Wat wél zo is is dat NAV even wennen is na jaren met een standaardpakket gewerkt te hebben. De filosofie erachter is net even anders. Maar wel heel mooi, als je het mij vraagt :D
Sign In or Register to comment.