Dag iedereen,
Ik zit momenteel met een facturatieprobleem. Ik heb een geboekte verkoopverzending en ik wil deze factureren. Ik krijg echter foutmelding 'Het aantal dat u probeert te factureren, is groter dan het aantal in de artikelposten met het volgnummer 4144'.
Het klopt inderdaad dat de artikelpost en lager aantal heeft geboekt. Ik heb geen idee hoe het kan dat de artikelpost een ander aantal heeft geboekt dan het aantal in de geboekte verzending? Het gaat hier om een artikel met een assemblagestuklijst.
Ik dacht dit op te lossen door de verzending ongedaan te maken en het order opnieuw te boeken en vervolgens te factureren, maar ook hier stoot ik weer op een foutmelding 'Vereffenen met post mag niet gelijk aan Vereffenen van post zijn'.
Kan iemand mij een oplossing bieden?
Bedankt,
Tom
0
Comments
Dus je haalt op een ongeboekte verkoopfactuur een verzending op en wilt deze boeken?
Of boek je de verkooporder?
Tino Ruijs
Microsoft Dynamics NAV specialist
Misschien dat de enige manier is om het aantal op de artikelpost te boeken op de factuur en hopen dat dan de verkoopverzending als compleet verzonden beschouwd wordt.
Maar al typend denk ik dat dat niet zomaar gebeurt en zul je misschien handmatig wat aan moeten passen.
Erg lastig. Ik zou ook proberen om de situatie in een test-database/bedrijf te simuleren. Dus exact dezelfde order aanmaken en boeken. En dan kijken of je de ontstane situatie in de live-database kunt krijgen in de test-database.
En dan in de test-database naar oplossingen zoeken.
Als er haast is met de factuur in de live-database, zou je een factuur kunnen maken zonder verzending ophalen en later het verwerken van de geboekte verkoopverzending oplossen.
Tino Ruijs
Microsoft Dynamics NAV specialist