Options

Uitleveren vanuit magazijn

petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
edited 2005-05-11 in NAV Dutch speaking only
Hallo

Ik zit met een klein probleem in navision. Wij verkopen goederen aan onze winkeliers vanuit navision. De goederen gaan uit onze eigen magazijn. Als we een uileverbon maken vanuit navision staan degoederen die niet op voorraad zijn (volgens navision) niet op de uitleverbon. Ik zou willen dat ze ook op de bon vermeldt worden. Met de te leveren aantal op 0. Is dat mogelijk.

De bestellingen komen per mail naar ons binnen. Die worden in navision geimporteerd. Aan de hand van de uitleverbon worden de orders gelopen. Soms komt het voor dat een artikel niet op voorraad is volgens navision maar in de magazijn hebben we het wel staan.

Groetjes

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Er zit kennelijk een filter in je uitleverbon. Daar zou ik eerst eens naar kijken.
  • Options
    vampireeyesvampireeyes Member Posts: 33
    Soms komt het voor dat een artikel niet op voorraad is volgens navision maar in de magazijn hebben we het wel staan.

    Lijkt me dat je dan de voorraad even aanpast en het artikel gewoon uitlevert.


    uitleverbon:

    Het lijkt me logisch dat je alle goederen die NIET geleverd worden er ook NIET op zet. Die staan op de volgende leverbon. Bij grote bestellingen heb je dan toch geen overzicht meer? stel je hebt 230 artikelen besteld en 50 zijn er niet... dan staat er (hopelijk) 180 colli, met daartussen alle losse regels van artikelen die er niet tussen zitten.... da's nie prettig controleren lijkt mij zo.

    Maar goed, als je denkt dat het handig is... (alle bedrijven doen het natuurlijk op hun eigen manier) dan zijn die filters idd wel een goed punt om te beginnen.
    ???????????????????????
    { Intuitively wrong... {
    ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Laat ik het zo vertellen.

    Op mijn uitleverbon staat hoeveel van een artikel besteld is. en hoeveel nu geleverd wordt. Zeg maar er zijn 5 besteld en 3 geleverd. Omdate r maar 3 op voorraad zijn. Maar heb ik nietas van dat artikel op voorraad wil ik dat er bij "nu geleverd" 0 staat.

    Of ik moet iets vinden die ik naar mijn winkels kan sturen van dit heb je besteld dit heb je gekregen kijk maar na of het klopt.

    Als ik zelf een bestelling doet in navision. (voor artikelen die we niet in huis hebben. Een doorlevering) Kan ik een ontvangst/verschil melding afdrukken. Datr kan ik niet met de artikelen die ik vanuit mijn magazijn uitlevert.
  • Options
    vampireeyesvampireeyes Member Posts: 33
    Idd. Ik zie hier op onze afleverbonnen de kolommen:


    Regelnr. Nu geleverd . Eenheid . Artikelnr. Omschrijving. Plastic . Reeds geleverd . Nog te leveren . Totaal besteld

    misschien je NSC eens vragen of de vraag even in het engelse gedeelte posten.
    ???????????????????????
    { Intuitively wrong... {
    ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿
  • Options
    petsfamilypetsfamily Member Posts: 22
    Bij mij staat dus "nu te leveren". Daar staan de bestelde aantallen op of als er bv. 3 staat en er zijn 6 besteld dat betekent dan dat ik nog maar 3 op voorraad heb. Ik wil dat daar een 0 staat als ik van die artikel helemaal niets op vooraad heb.

    Hoop dat het nu een beetje duidelijk is
Sign In or Register to comment.