Nav 2013 - Inkoopfacturen

bert1981bert1981 Member Posts: 4
edited 2013-06-13 in NAV Dutch speaking only
Bij vorige versies van navision had je op de inkoopfactuur in de header de volgende velden:
"Documentbedrag incl. btw" en "Btw-bedrag document" (veld 11301 en 11302)

Deze bedragen waren ter controle. Het totaal van de lijnen diende hiermee overeen te komen.
Dit was BE functionaliteit geloof ik.

In navision 2013 echter vind ik deze velden en controle niet meer terug.
Is dit een vergetelheid van microsoft? Of is dit bewust er uitgelaten?

Comments

  • Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Microsoft heeft dit er bewust uitgelaten, zonder hierover de partners te contacteren. Niet erg netjes dus!
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • bert1981bert1981 Member Posts: 4
    Bedankt voor het snelle antwoord.

    Maar meen je dat nu? Dit is toch wel nuttige functionaliteit die ze er uit gelaten hebben?

    Zijn er zo nog zaken die ze in het geniep hebben weggelaten?
  • Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Er zijn nog BE localisaties verdwenen, maar ik kan er even niet op komen.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Vreemd verhaal, het zit juist wel in de NL versie.

    ff kopieren? :mrgreen:
  • bert1981bert1981 Member Posts: 4
    Daar kom ik niet bepaald vrolijk van :).

    Bedankt voor de antwoorden.

    Zou er ergens een lijstje bestaan met wat er verdwenen is of bij mirakel is bijgekomen van BE functionaliteit?
  • Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Zo'n "list of shame" zal niet bestaan.

    Wat ook weg is: vroeger kon je in de Inkoopinstellingen opgeven of je Standaardleveranciersinkoopcodes (= vaak gebruikte grootboekrekeningen die gekoppeld zijn aan een bep. leverancier) automatisch wou toevoegen in een inkooporder of -factuur. Nu moet je op de factuur steeds manueel de actie "Std. lev.-inkoopcodes ophalen..." uitvoeren.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
Sign In or Register to comment.