Omzeilen C/Al Code form

Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
edited 2012-11-22 in NAV Dutch speaking only
Vannuit onze leverancier hebben wij een standaardreport gekregen welke wordt opgeroepen op een form via knop functies op dat form. Nu staat er geen RUNobject gedefineerd (zal waarschijnlijk in de C/Al code van het form staan, maar daar mag ik helaas niet in). Nu heb ik een kopie gemaakt van dit report onder een andere naam met een paar extra functies en deze heb ik ook onder het menu functies geplaatst met een runobject report waarde, zodat ik de originele functie ook nog kan gebruiken. De reden om een kopie te maken is wanneer het bestaande report aangepast wordt door een update ik niet alles weer opnieuw moet instellen. Helaas mag dit report niet als runobject gebruikt worden omdat er geen filter is gedefineerd. Letterlijk staat er:

Report - OnPreReport()
// This report may not be run directly, because of direct posting without filter on order.
IF "Purchase Header".GETFILTER("No.") = '' THEN
ERROR(Text001);

Is het mogelijkheid om ervoor te zorgen dat hij bij het runnen van het report het nummer is ingevuld die ook op je scherm zichtbaar is, zodat het report gedraaid wordt? Ik zat zelf te denken dat dit misschien bij de eigenschappen van het runformlink iets mogelijk is of bij Report - OnInitReport().

Comments

  • Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    Ik heb de oplossing gevonden, had ik eerder moeten verzinnen. Heb bij ReqFilterFields gewoon het No. laten oproepen, dan kan het betreffende inkoopordernummer invullen. Is het ook mogelijk dat in het requestfilterfield dit automatisch wordt ingevuld?
  • ChinmoyChinmoy Member Posts: 359
    Geen Nederlands spreken, maar het lijkt erop dat je een keuze kunt geven aan de gebruiker door STRMENU. Controleer hoe STRMENU wordt gebruikt in de NAV hulp.
  • Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    De gebruiker heeft geen keuze nodig. Wil eigenlijk dat het requestfield ingevuld wordt met de order die je op het scherm hebt staan.
  • mdPartnerNLmdPartnerNL Member Posts: 802
    Kost enkele minuten via Remote Desktop/Teamviewer. Stuur maar een PM ?
  • Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    Kan je het niet vertellen, zodat ik het ook bij andere reports kan toepassen?
  • ChinmoyChinmoy Member Posts: 359
    Tijdens het gesprek het rapport kunt u een record variabele voor Aankoop Koptekst en geef het op de volgende manier:


    RecPurchHeader.COPY (Rec);
    REPORT.RUNMODAL (RAPPORT :: "Order", TRUE, TRUE, RecPurchHeader);

    Opmerking: U moet de naam van uw rapport object in de plaats van REPORT :: "Uw aangepaste rapport naam"

    Hoop dat dit helpt.
  • Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    Ik heb niet echt idee wat je met gesprek bedoelt.
  • ChinmoyChinmoy Member Posts: 359
    Als u belt het rapport passeren een record variabele voor Aankoop Koptekst en geef het de volgende manier:

    Verklaar een record variabele RecPurchHeader (Inkoop Header tabel)

    In de knop schrijven de volgende code:
    RecPurchHeader.COPY (Rec);
    REPORT.RUNMODAL (REPORT :: "Order", TRUE, TRUE, RecPurchHeader);

    Opmerking: U moet de naam van uw rapport object gebruiken in plaats van REPORT :: "Uw aangepaste rapport naam"

    Hoop dat dit helpt.
Sign In or Register to comment.