Options

verschil gewicht buitenlandse handel<=>artikeleenheid

tomdepoortertomdepoorter Member Posts: 65
edited 2012-12-04 in NAV Dutch speaking only
Hallo


Kan er mij iemand het verschil uitleggen tussen
[*]het netto- en brutogewicht op de artikelkaart onder het tabblad buitenlandse handel => het gewicht van 1 stuk van de artikel
[*]het gewicht bij de artikeleenheid stuk => het gewicht van 1 stuk van het artikel

Op het eerste zicht zou ik denken dat ofwel het netto- of brutogewicht gekoppeld zou moeten zijn aan het gewicht van de artikeleenheid stuk,
zodat niet 2 keer dezelfde waarde moet ingegeven worden.


Wat zie ik over het hoofd?


Mvg

Tom

Comments

  • Options
    Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    Hallo Tom,

    Je gaat er nu vanuit dat je allebei het zelfde gewicht eenheid gebruikt, maar dat hoeft natuurlijk niet. Stel jij geeft het gewicht in grammen weer en de leverancier in ounch (engeland/amerika). Net zoals benzinne dat doen wij in liters, maar in amerkia is dat gallon.
  • Options
    tomdepoortertomdepoorter Member Posts: 65
    Dag Red-Eagle


    Zou je dan in zo'n geval het gewicht in ounches bij buitenlandse handel plaatsen
    en in gram bij artikeleenheid (voor intern gebruik)?

    Volgens mij kan je nergens definiëren welke gewichteenheid dan gebruikt wordt in welk veld.
    Ik denk zelfs dat de landversie van NAV eigenlijk bepaalt welke eenheden (metrisch stelsel, munteenheden, ...) er standaard gebruikt worden.

    Bovendien wordt het nettogewicht van de buitenlandse handel gebruikt voor de intrastat-aangifte
    en dit moet in grammen verzonden worden.


    Mvg

    Tom
  • Options
    Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    Goedemiddag Tom,

    Tja als ik er logisch overna denk zou ik ounches bij buitenlandse handel neerzetten. Ten aanzien van je overige vragen kan je geen antwoord geven omdat mijn kennis daarover helaas ontbreekt. Misschien is er iemand anders die daar iets zinnigs over kan zeggen.

    Groet

    Red-Eagle
Sign In or Register to comment.