Options

Filter op keuze veld

Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
edited 2012-08-27 in NAV Dutch speaking only
Is het mogelijk om op een keuze veld (de keuze zijn goed, fout en exit) een filter te zetten? Ik wil namelijk in een report een filter kunnen zetten op het veld waarbij het veld nog leeg is. Ik krijg dit niet voormekaar. Hij zegt steeds dat het goed, fout of exit moet zijn. Het mag trouwens ook het laatste record zijn als dat wel werkend te krijgen is.

Answers

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,089
    Als je daarmee een option-field bedoeld, dan heb je een probleem: Je default-value is "Goed" (intern is dit een 0).
    Als je ook een blank waarde wilt hebben, moet je de options " ,Goed,Fout,Exit" gebruiken (let op de blank juist voor de comma!)
    Dan kan je ook filteren op blank waarden. (Goed heeft dan intern waarde 1 e Blank heeft intern waarde 0).
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    Op een form kan ik gewoon filteren op lege cellen en hij geeft ook aan dat options " ,Goed,Fout,Exit" te gebruiken zijn. Toch krijg ik het niet voor mekaar. Ik kan niet in de desgin mode van de tabel helaas.

    IK heb nu

    Inspection.SETFILTER("Inspection Result", 'Goed');

    dit geeft wel resultaat dat de lege cellen niet komen, maar verder niks.

    Enig idee verder?
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,089
    Eerst en vooral dit: gebruik dit NOOIT!
    Inspection.SETFILTER("Inspection Result", 'Goed');

    Als je ENU (of een andere taal) gebruikt werkt dit niet meer.
    Gebruik:
    Inspection.SETRANGE("Inspection Result",Inspection."Inspection Result"::Goed);
    
    of ook dit is ok:
    Inspection.SETRANGE("Inspection Result",'%1',Inspection."Inspection Result"::Goed);
    

    In code kun je dit proberen:
    Inspection.SETRANGE("Inspection Result",Inspection."Inspection Result"::" ");
    

    In de form kun de waarde '' gebruiken (2 keer een single quote). En als de " " waarde de eerste in de lijst is, kun je ook 0 gebruiken om te filteren. (intern worden options als (small-)integers opgeslagen.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    Red-EagleRed-Eagle Member Posts: 107
    Bedankt voor de hulp. Het werkt!
Sign In or Register to comment.