Koppeling Header en Line in Form

SherlockSherlock Member Posts: 40
edited 2012-04-12 in NAV Dutch speaking only
Goedemiddag,

Ik wil graag een form maken wat gebaseerd is op de tabel sales line, maar ook gegevens uit de bijbehorende sales header kan tonen. Is dat mogelijk zonder ontwikkel-licentie?

Als het tonen niet mogelijk is zou het filteren op data uit de header ook al voldoende zijn, maar het mooiste zou zijn als de gegevens ook zichtbaar zijn.

In het kort even wat ik zou willen:

Subform gebaseerd op sales line, hierin staan wat gegevens zoals:
Datum, Ordernummer, Klantnaam, Aantal.

In de sales header staan wat gegevens zoals vervoerder, status (vrijgegeven of open) die ik in het subform zou willen zien. Koppeling tussen sales line en sales header is het Ordernummer.

Is dat mogelijk? (nogmaals, zonder ontwikkel-licentie, we hebben wel 7110 (reports), 7120 (Form & Page) en 7130(Table))

Alvast heel erg bedankt om me een zetje in de goede richting te geven!

Answers

  • ArjanLArjanL Member Posts: 23
    Met 7120 mag je schermen maken en ook code er achter programmeren.

    In je scherm kun je dan in de onAfterGetRecord iets als dit zetten:

    SalesHeader.get("Document Type","Document No.");

    Wil je het netjes doen, dan moet er een IF THEN omheen. Maar aan de andere kant moet je bij een regel altijd een kop hebben.
    Dan zou je krijgen:
    IF NOT SalesHeader.get("Document Type","Document No.") then
    SalesHeader.INIT;

    Nu kun je op je form velden toevoegen en in de source expression de gewenste velden aanroepen als:
    SalesHeader."Location Code"
  • SherlockSherlock Member Posts: 40
    Weet je zeker dat ik met 7120 code mag programmeren achter Forms? Ik denk namelijk dat dat niet kan :(

    Het zou wel heel erg fijn zijn, je oplossing ziet er wel uit alsof ik het zelf kan..
  • BernardJBernardJ Member Posts: 57
    Om code in forms te kunnen schrijven heb je minimaal granule 7200 nodig. Overigens kun je dmv code weliswaar met een recordvariabele de sales header ophalen, maar als je deze op het form weergeeft kun je ze wel zien maar niet erop filteren...

    Met granule 7130 moet het voor zover ik weet wel mogelijk zijn om flowfields aan een tabel toe te voegen; in dat geval zou je de gewenste velden als lookup-flowfield aan de sales line toe kunnen voegen (nummering vanaf 50000) en deze nieuwe velden vervolgens op het form weergeven. Flowfields zijn bovendien filterbaar, hoewel performance daarbij minder goed is dan bij gewone velden.
  • SherlockSherlock Member Posts: 40
    BernardJ wrote:
    Met granule 7130 moet het voor zover ik weet wel mogelijk zijn om flowfields aan een tabel toe te voegen; in dat geval zou je de gewenste velden als lookup-flowfield aan de sales line toe kunnen voegen (nummering vanaf 50000) en deze nieuwe velden vervolgens op het form weergeven. Flowfields zijn bovendien filterbaar, hoewel performance daarbij minder goed is dan bij gewone velden.
    Ik heb het zo opgelost, bedankt!
Sign In or Register to comment.