Options

CODA: Onbruikbare uitleg

thijshensthijshens Member Posts: 15
edited 2012-04-25 in NAV Dutch speaking only
Goede morgen,

Op dit moment ben ik bezig om voor een klant een export van de betaalrun te maken op basis van de CODA.

Ik heb een document van de Belgische bank ontvangen waarin 'uitgelegd' staat wat gevuld dient te worden.
Helaas kom ik daar niet heel veel verder mee. De uitleg die hierin staat, is te summier om er iets van te maken.

Weten jullie of er aanvullende informatie beschikbaar is hieromtrent?
Er wordt bijvoorbeeld over 'bankrefertes' gepraat. Hebben jullie enig idee wat hier precies mee bedoeld wordt?
Zo heb ik nog een aantal onderwerpen meer waar op gevraagd wordt, maar waarvan ik niet begrijp wat ze precies willen.

Alvorens dieper hier op in te gaan, dus mijn vraag of mensen hier meer ervaring mee hebben en wellicht wat toelichting kunnen geven.

Comments

  • Options
    MaximusMaximus Member Posts: 105
    Heb je al eens geprobeerd om in de Belgische Help te kijken? Daar staat de werking van CODA goed uitgelegd.

    Denk dat ze de CODA gerelateerde velden op de Bankrekening kaart bedoelen. Die geven aan wat het kenmerk is van een bank in een CODA bericht.

    Daarnaast bestaat de mogelijkheid om aan iedere transactie een kenmerk mee te geven dat duidelijk maakt wat voor soort transactie het is. Dit maakt het mogelijk om iedere transactie in een CODA bericht te linken aan bijvoorbeeld een klant of leverancier. Handig bij het vereffenen. Die gegevens levert een bank ook aan zijn klanten. Kan ook zijn dat ze dat bedoelen.
Sign In or Register to comment.