Ik zit met een vraag die ik niet terugvind in de helpfunctie van Dynamics NAV.
Het handelt over de behandeling van een inkoopretourorder. In de handleiding wordt bepaald wat te doen als de leverancier het teruggestuurde goed eerst factureert en dan crediteert, maar geen andere opties.
Volgende proces doet zich voor bij een fout geleverd artikel:
1. Het artikel wordt bij ons ontvangen (de factuur nog niet)
2. Het artikel is fout en wordt teruggestuurd via een inkoopretourorder
3. De leverancier verwerkt het intern zodanig dat het foutief geleverd artikel niet gefactureerd wordt.
Het probleem is dan echter dat we met een inkoopontvangst zitten die wacht op facturatie, en met een inkoopretourverzending die wacht op een credit nota.
Kan iemand met helpen hoe we deze twee posten tegen elkaar kunnen opheffen?
Bedankt
0
Comments
Maar het volgende heeft zich ook reeds voorgedaan:
1) Een foutief artikel Y wordt geleverd, wij boeken de inkoopontvangst
2) Aangezien het artikel Y foutief is, boeken we onmiddellijk een inkoopretourverzending
3) Ondertussen komt de factuur voor het foutieve artikel reeds toe, deze factuur wordt geboekt
4) Bij de factuur van een volgende bestelling wordt het artikel Y in mindering gebracht (in plaats van een creditnota)
Door stap 4 blijft de inkoopretourverzending dus open staan, en is bovendien de voorraad niet correct...
Iemand die weet hoe dit te behandelen?
2) Aangezien het artikel Y foutief is, boeken we onmiddellijk een inkoopretourverzending
3) Ondertussen komt de factuur voor het foutieve artikel reeds toe, deze factuur wordt geboekt
4) Bij de factuur van een volgende bestelling wordt het artikel Y in mindering gebracht (in plaats van een creditnota)
Ofwel doe je de verzending van de inkoopretour ongedaan, en zet je artikel Y op de volgende bestelling op -1
Ofwel boek je een interne creditnota voor artikel Y.
Ofwel wil je dat deze scenario's ondersteund worden en contacteer je je partner om dit mogelijk te maken.
|To-Increase|