Options

VMWare tips/ SQL & NAV

borgyborgy Member Posts: 25
edited 2011-10-08 in NAV Dutch speaking only
Beste mensen,

We hebben Nav 6.0 nu op VMware (x64) staan voor 180 - 200 gebruikers.
Nav wordt mede geraapleegd via een 2 portals (klant/klantenservice) via webservices -> die weer communiceren met NASSen en views
Dan hebben we nog een koppeling met een digitaal factureringssysteem en een planningsapplicatie.
13 financiele bedrijven waaraan het factureringssysteem is gekoppeld.

Specs 8 2.20 ghz processoren, 16 gig memory, Windows Server x64 Enterprise, SQL Server 2008 R2 x64 Enterprise

Ik heb de Max Mem option op 11900 gezet omdat je de externe SQL (dll) processen ook nog ruimte moet geven.
We kregen te maken met veel Page IO latch_SH en suspended processen, het geheugen werd continu tot zijn max bereikt.

Nu mijn vraag, wanneer ik geheugen heb weet ik wel hoe ik dit het beste kan tunen, monitoren. Echter zijn er ook best practises of ervaringen met SQL op VMware?
Ik weet bijv. dat Microsoft het niet aanbeveelt tenzij je de hardware aanzienlijk aanpast. Dat hebben we inmiddels gedaan met 8 gig extra (nu 24 gig) en dit weer gefinetuned volgens het aantal threads * size (platform).
Tevens zijn er nog wat fine tune opties voor de db, die wil ik vanavond inrichten.

Echter ik weet niet waar het ophoudt, hij gebruikt z'n max nu weer en mogelijk keren de Page_IO_Latches ook weer terug. Dat hoeft niet perse, maar ik zou graag wat meer zekerheid hebben, bijv. ervaringen uit de praktijk met VMware. Misschien een organisatie met gelijke hoeveelheid gebruikers. Of hoe kun je erachter komen hoeveel geheugen hij max ongeveer nodig heeft met het aantal genoemde gebruikers en services.

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Comments

Sign In or Register to comment.