Options

Parameter null bij web service

daansdaans Member Posts: 21
edited 2011-12-09 in NAV Dutch speaking only
Ik probeer een web service werkend te krijgen op een demo-machine. Op mijn lokale machine werkt alles prima. Lokaal heb ik Dynamics Nav draaien en ik heb de nodige codeunits, tables en forms geëxporteerd d.m.v. een FOB-bestand en deze geïmporteerd in een demo-database.

Wanneer ik nu een C# programma laat connecteren op de nieuwe aangemaakte webservice en dan krijg ik de fout "System.Web.Services.Protocols.SoapException: Parameter pbolOnlyNewModified in method GetMessagesForUserWithRemarks in service .... is null". Ik krijg de melding dat een parameter NULL zou zijn. Nu heb ik een kleine console-toepassing gemaakt die enkel hetzelfde doet en ik krijg ook deze fout.

Hetgene ik doe is het volgende:
            wsTest.NaviTrans_Agent svc = new wsTest.NaviTrans_Agent();
            svc.Url = Properties.Settings.Default.wsUrl;
            svc.UseDefaultCredentials = true;

            DateTime lastSync = DateTime.MinValue;
            string sMessages = "";
            svc.GetMessagesForUserWithRemarks(false, true, lastSync.ToUniversalTime(), ref sMessages);

Ik krijg dus de melding dat de eerste parameter van GetMessagesForUserWithRemarks zogezegd NULL is, maar ik geef deze expliciet als false mee.

Iemand een idee wat de oorzaak van deze fout kan zijn?

Comments

  • Options
    Erik_HeirbautErik_Heirbaut Member Posts: 16
    Ik had ook een Webservice die een "parameter NULL" error gaf, hoewel de parameter (In ons geval een Gebruiker ID) zeker niet NULL was.

    Bij de klant was de Webservice tier onafhankelijk van en later dan de RTC servicetier geïnstalleerd.
    En geloof het of niet, maar onze oplossing was om beide servicetiers te verwijderen en ze opnieuw samen aan te maken in 1 service- subdirectory en, belangrijk, 1 server instance naam!
  • Options
    DuikmeesterDuikmeester Member Posts: 304
    Na het importeren van de FOB heb je deze ook her-gecompileerd om zeker te weten dat alle referenties goed zijn?

    Kan ook wel eens helpen om gewoon eens Ontwerp en Opslaan te doen op desbetreffende objecten.
Sign In or Register to comment.