Options

Ontdekken van Navision web services

daansdaans Member Posts: 21
edited 2011-09-09 in NAV Dutch speaking only
Ik heb een CodeUnit in Dynamics Nav die ik beschikbaar stel als een web service. Graag zou ik (in C#) voor een bepaalde machine/ip-adres de url detecteren voor deze web service, zodat de gebruiker deze zelf niet volledig moet ingeven. Heeft iemand een idee of dit al dan niet mogelijk is?

Comments

  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    http://yourserver:7047/DynamicsNAV/WS/Services

    als je deze link geeft, moet de webservice je antwoorden met een lijst van de beschikbare webservices.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    daansdaans Member Posts: 21
    @kriki: bedankt voor het antwoord.

    Dat is inderdaad zo maar ik vroeg mij af of het mogelijk was om enkel de machinenaam op te geven en de naam van de service en dat het systeem automatisch alle services met die naam op die bepaalde machine gaat detecteren. Dit onafhankelijk van de company of instance-name.
  • Options
    krikikriki Member, Moderator Posts: 9,090
    Nee de enige manier, dat ik tenminste weet, is diegene van mijn vorige post.
    Regards,Alain Krikilion
    No PM,please use the forum. || May the <SOLVED>-attribute be in your title!


  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Webservices is niet mijn sterkste kant, maar als je je vraag in het engels post heb je meer kans op goede ideeen dan wanneer je je beperkt tot de nederlands sprekenen.

    Ben benieuwd.
Sign In or Register to comment.