Options

Artikel met serienummer opslaan in meerdere delen

JordivJordiv Member Posts: 5
edited 2011-08-15 in NAV Dutch speaking only
Bij artikelen zonder serienummer is het mogelijk om de regels te splitsen bij een opslag en op deze wijze het artikel in meerdere delen op te slaan. Wanneer een artikel echter een serienummer bevat werkt dit niet, omdat het serienummer uniek moet zijn. Navision geeft dan ook aan dat het serienummer al in voorraad is.

Nu hebben wij een klant specifiek artikel in ons assortiment, welke in meerdere delen opgeslagen dient te worden vanwege het grote formaat. Nu willen wij dit artikel graag opvoeren als artikel met serienummer, zodat dit artikel gekoppeld is aan de klant.

In de inkooporder en verkooporder willen we echter maar één artikel opgeven, omdat dit voor onze leverancier en klant, maar één artikel is. Daarnaast verwachten we dat wanneer we het artikel als drie aparte artikelnummers in en verkopen, dat een aantal rapportages beinvloed wordt. Dit blijft een mogelijkheid, maar heeft niet onze voorkeur.

Heeft iemand een manier waarop dit binnen Navision in te stellen is?

Alvast bedankt!

Comments

  • Options
    Marco_StroopMarco_Stroop Member Posts: 3
    Hoi
    in het verleden heb ik voor verschillende bedrijven een oplossing gevonden door het aantal met herwaarderings dagboeken te splitsen.
    Hiermee kon je een aantal van bijvoorbeeld 100 stuks verdelen in twee serienummers van ieders 50 stuks.
    Wel moet ik je zeggen dat er voor deze functionaliteit een deel maatwerk bij komt kijken. Indien je geïnteresseerd bent kan ik je eventueel meehelpen om een gepaste oplossing te vinden.
    Met Vriendelijke groet,


    Marco Stroop

    Sr. Functioneel consultant.

    4741 ET Hoeven,
    The Netherlands

    M +31 (0)6 135 50 438
    E Marco.Stroop@msbc.nl
    W http://www.msbc.nl
Sign In or Register to comment.