Options

Uitwerking journaalposten

denpardenpar Member Posts: 80
edited 2011-05-31 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Weet één van jullie of er een document bestaat waar alle journaalposten uit NAV worden beschreven (inkoopontvangst, geboekte inkoopfactuur, verkooplevering, voorraadcorrecties, OHW etc.)?
If your work becomes a passion...
www.pardaan.com

Comments

  • Options
    ErictPErictP Member Posts: 164
    Misschien moet je even kijken naar Inventory Costing in Microsoft Dynamics NAV 2009 Course Number 50225 (NA2009_ENUS_INC).

    Daarin vind je APPENDIX A: CONTROLLING ACCOUNTS POSTED TO IN THE G/L

    Dit zijn in ieder de instellingen voor het voorraad-gedeelte.
  • Options
    SogSog Member Posts: 1,023
    Posten worden bijgehouden in verscheidene tabellen, voor elke soort transactie die post-tabellen gebruikt kan je de functie navigeren gebruiken om te zien welke tabellen er geraakt zijn. Daarnaast kan je de help functie gebruiken om dit verder uit te zoeken.
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
  • Options
    denpardenpar Member Posts: 80
    Bedankt voor jullie reacties!

    Ik weet dat je middels de functie Navigeren de journaalpost bij iedere transactie kan achterhalen!

    Ik blijf het echter vreemd vinden dat dit niet is opgenomen in de diverse handleidingen!

    In de boekingsgroepinstellingen staan rekeningen zoals 'Proj.-kostenwaarderingsrek.', 'Voorraadcorrectiesrek. (tussenrek.)', 'Vereffeningsrekening directe kosten'....

    Hoe kan je een klant nu goed uitleggen hoe en wanneer deze rekeningen worden gebruikt in het systeem?? Daar komt nog eens bij dat er diverse instellingen zijn die de journaalposten beinvloeden (zoals bijv. de voorraadinstelling 'Verw. kostprijs naar GB boeken')...

    Ben bang dat ik hier zelf eens een dagje voor moet inplannen :cry:
    If your work becomes a passion...
    www.pardaan.com
Sign In or Register to comment.