Een matrix formulier maken dat lukt mij maar de volgende lukt mij niet.
Ik probeer de volgende matrix formulier te maken maar weet niet hoe ik moet beginnen:
Ik wil vanuit tabel "document" de velden Docnr. | nr. | wijzigingsdatum en vanuit tabel "Document Link" (gekoppeld middels docnr.) het veld projectnr. aan de linkerkant van de Matrix plaatsen.(tijdelijke tabel?)
vanuit tabel vendor wil ik alle leveranciersnamen in de header plaatsen
Nu wil ik doormiddel van aankruisvelden aangeven dat een document gekoppeld is aan een leverancier en deze opslaan in een derde tabel.
elke keer als ik de matrix weer open dienen dan uiteraard de vinkjes op de juiste plek te staan.
is dit mogelijk?
0
Comments
Nog een aanpassing. De gegevens van de header dienen uit nog een andere tabel vandaan te komen en gefilterd te worden is dit mogelijk?
Ik snap zo niet 1..2..3 wat je bedoeld, dus als je iets meer uitleg kunt geven dan kan ik misschien helpen.
het lukt mij niet om een filter plaatsen welke deze gegevens zo neerzet zoals ik dat wil.
Dan in je form deze tabel vullen met de unieke leveranciers uit je originele tabel, en dan deze gebruiken als headertabel.
begin
temptable.init;
temptable.copy(vendorrec);
temptable.insert;
end;
Ik hoop dat dit een goede hint is.
|To-Increase|
Echter wordt de matrixheader niet goed geupdate. Bij het openen van het form moet ik eerst een stuk naar rechts scrollen en hierna weer naar links om ervoor te zorgen dat de gegevens kloppen. wat doe ik fout?
OnAfterGetRecord=BEGIN
HasRelation := Relations.GET(Rec."No.",CurrForm.Matrix.MatrixRec."No.") ;
END;
|To-Increase|
is er nog een andere manier om dit op te lossen?
wat er allemaal veranderd is sindsdien weet ik niet, maar ik zou alle code van matrixbox vanuit de onaftergetrec trigger naar de onaftergetcurrrec trigger zetten.
|To-Increase|