Options

verzendregels inkooporder ophalen

Karin_ERPKarin_ERP Member Posts: 7
edited 2011-05-09 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Als ik een inkoopfactuur binnen krijg, haal ik via ontvangstregels ophalen ( inkooporder) de desbetreffende regels op voor mijn factuur.
De regels worden in mijn factuur, gezet en ik boek de factuur.
Op mijn inkooporder staat nu netjes dat de regels zijn ontvangen en gefactureerd!
Nu blijft deze order wel staan in mijn inkooporder overzicht!
Hoe krijg ik het voor elkaar dat deze inkooporder verdwijnt als hij volledig ontvangen en gefactureerd is!??

Dezelfde vraag heb ik ook voor een verkooporder/verkoopfactuur???

Bedankt alvast!

Karin

Comments

  • Options
    Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Hiervoor bestaan aparte batch routines (rapporten) die gefactureerde orders verwijderen: Administratie -> IT-administratie -> Comprimeren -> Ink.-documenten -> Gefact. inkooporders verwijderen...

    Idem voor verkoop: Administratie -> IT-administratie -> Comprimeren -> Verk.-documenten -> Gefact. verk.-orders verwijderen...
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Options
    Karin_ERPKarin_ERP Member Posts: 7
    Oke bedankt!

    Maar inkooporders / verkooporders die maar deels zijn ontvangen/gefactureerd kunnen niet verwijderd worden...
    Hoe krijg ik deze toch weg?
  • Options
    MaximusMaximus Member Posts: 105
    Hoi Karin,

    die krijg je weg door ze alsnog volledig te verzenden en te factureren en dan de de batch reports te draaien. Of je moet het aantal op de orderregel zodanig aanpassen zodat er niets meer te verzenden of factureren is. Dan zullen ze ook door de reports verwijderd worden.

    gr Max
Sign In or Register to comment.