Options

DTAUS protocol

MasterLukeMasterLuke Member Posts: 13
edited 2011-03-04 in NAV Dutch speaking only
Voor onze klant hebben we de duitse DTAUS protocol nodig.

Nu bestaat het wel, alleen in de Duitse Addon database, maar hier hebben we als Solution Center geen rechten voor.

Is er iemand die dit al heeft omgezet naar nederlands range, of iemand die de duitse addon wel mag designen ?

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heb !

Grtz,
Luke

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Volgens mij kan je als NAV partner een ontwikkel licentie aanvragen voor elke localisatie. Het moet volgens mij mogelijk zijn om de Duitse objecten toe te voegen aan je Nederlandse licentie, of dat je naast je NL licentie ook een Duitse krijgt.
  • Options
    MasterLukeMasterLuke Member Posts: 13
    Hoi Daniel,

    we hebben dit gevraagd bij MS, maar zeggen dit niet te doen, tenzij je EMEA partner bent.... beetje vaag dus.

    Ik zal het nog eens proberen bij MS, maar ik geloof er zelf niet in. Wij zijn maar een kleine Solution Center, misschien dat dat de reden is.

    Ik weet dat het niet veel voorstelt, maar om het nu weer helemaal zelf te verzinnen, terwijl het protocol er al is, is wel een beetje jammer. Zeker omdat steeds meer bedrijven in europa verspreid zitten (verkoopkantoren), maar die wel willen (tele) bankieren in hun land.

    Bedankt voor de moeite ....

    Groetjes,
    Luke
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    tja breek me de bek niet open over het licentie model... helemaal met je eens dat het veel makkelijker zou moeten, maar ja daar heb je weinig aan.

    Ik weet zeker dat het mogelijk is om een licentie te hebben voor meerdere localisaties, ik weet alleen niet of ze meerdere localisaties in één licentie zullen stoppen. In mijn vorige baan hadden wij meerdere licenties (alhoewel we ook internationaal kantoren hadden), en ik ken meerdere partners die dat ook hebben. NAV partners in India hebben ook al die licenties, anders zouden ze nooit al dat werk kunnen doen voor andere landen.
  • Options
    MasterLukeMasterLuke Member Posts: 13
    Ik ga het zeker nog een keer aankaarten bij Microsoft ....

    In ieder geval bedankt voor de moeite .... fijne dag verder in de US of A.

    Grtz,
    Luke
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
  • Options
    MasterLukeMasterLuke Member Posts: 13
    Hoi Mark,

    ik ga verder praten met de klant, om inderdaad misschien Sepa te gaan gebruiken ....

    Ik hou je op de hoogte ... kan ff duren volgende week pas weer bij de klant ....

    Grtz,
    Luke
  • Options
    FSmeetsFSmeets Member Posts: 37
    Voor onze Duitse vestiging hebben wij ook het DTAUS protocol, ik kan dit echter zonder problemen aanpassen.
  • Options
    MasterLukeMasterLuke Member Posts: 13
    Hoi,

    bedankt voor je antwoord.

    Wij hebben een nederlands database. Ik heb begrepen dat de DTAUS protocol alleen in de duitse add-on database zit. Nu mogen wij deze wel download, maar onze licentie staat niet toe om deze te designen , danwel uit te voeren.

    Zou je deze misschien anders in een fob of .txt file naar me willen sturen in een reeks van 50000 ofzoiets ... ik zou hier heel blij mee zijn ...

    Ik hoor het graag van je,

    Groetjes,
    Luke
  • Options
    FSmeetsFSmeets Member Posts: 37
    Welke versie van Navision hebben jullie?
  • Options
    MasterLukeMasterLuke Member Posts: 13
    Hoi,

    ze werken op dit moment met NAV 2009 SP1. Alleen de classic en nog geen RTC.

    Alvast bedankt ...

    Gr. Luke
  • Options
    FSmeetsFSmeets Member Posts: 37
    Als jij even kan uitzoeken welke tables/forms/reports etc. je nodig hebt, wil ik wel even voor je kijken.
  • Options
    MasterLukeMasterLuke Member Posts: 13
    Hoi,

    ik heb het probleem dat ik natuurlijk niet precies kan zeggen wat ik nodig heb, omdat ik niat kan designen.

    Maar als je alles met version AR, dus filter AR* op de version list naar txt zou kunnen exporteren, dan ben ik helemaal geholpen.

    In principe heb ik alleen report 5001901 Bank Statement Imp.DTA-Format en Dataport 5001905 Bank Statement Imp.DTA-Format, nodig maar zeker weten doe ik het niet omdat ik niks kan bekijken. Maar als ik de text file heb van versie AR, dan moet het zeker gaan lukken.

    Alvast bedankt voor de moeite ...

    Groetjes,
    Luke
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    De DTAUS loopt over een van de AR tabellen.

    Ik heb het toen "opgelost" door deze tabellen te vullen vanuit NL telebanking. Dan hoef je het wiel van de export niet opnieuw uit te vinden.

    Je kunt natuurlijk ook de export doen o.b.v. de NL tabellen.

    Sepa zou de oplossing moeten zijn voor deze issues.
Sign In or Register to comment.