Options

Rapport filteren door middel van code

rtamesrtames Member Posts: 56
edited 2011-01-14 in NAV Dutch speaking only
Is het volgende mogelijk:

ik heb een rapport met tabel Project en een tabel Optie. Tabel optie is gekoppeld dmv projectnummer en Bouwnummer.
in de optie tabel kunnen meerdere regels van een project,bouwnummer aanwezig zijn.

Op het requestform geven wij nu van de tabel project een projectnummer in en een bouwnummer en het rapport komt er keurig netjes uit.

Nu zou ik graag willen dat het bouwnummer niet in getikt wordt maar dat er in de tabel optie gekeken wordt of het veld versiedatum later is dan het veld printdatum (printdatum kan ook leeg zijn). Zodra er een regel van een projectnummer,bouwnummer voldoet dan dient dit bouwnummer met alle regels op het rapport getoond te worden. Als dit niet het geval is, dus er is geen enkel bouwnummer,projectnr welke voldoet dient deze in zijn geheel niet getoond te worden.

is dit mogelijk? en zoja hoe krijg ik dit voor elkaar?

Comments

  • Options
    ShedmanShedman Member Posts: 194
    Lokale variabele van het record Optie filteren op deze velden OnAfterGetRecord van het DataItem Project. Als er niets gevonden is, skip je dit project.

    Afhankelijk van hoeveel projecten je hebt is het natuurlijk niet bevorderlijk voor de performance van het rapport. Je zou ook kunnen overwegen om een extra Optie DataItem boven het project toe te voegen dat deze filtering uitvoert.
  • Options
    rtamesrtames Member Posts: 56
    zou je het iets meer kunnen omschrijven hoe ik dit kan programmeren?
  • Options
    geronimogeronimo Member Posts: 90
    rtames wrote:
    zou je het iets meer kunnen omschrijven hoe ik dit kan programmeren?
    Een andere optie is werken met de property PrintOnlyIfDetail op de project tabel:

    2 dataitems:
    project
    - optie

    gelinkt met elkaar via het projectnummer:
    op het dataitem van het project datatype zet je de optie PrintOnlyIfDetail aan

    Dan kan je in de secties de optie-body verwijderen indien niet nodig.
Sign In or Register to comment.