Options

Reconcilieren bankafschrift

rbenninkrbennink Member Posts: 18
edited 2010-07-27 in NAV Dutch speaking only
Beste lezer,

Een klant van mij wil (per se) het bankafschrift importeren. Bij het reconcilieren kan Navision nog net de juiste leverancier/klant erbij vinden, maar vereffenen met de juiste post doet het systeem niet.
Vreemd genoeg ook niet de regels die een dag ervoor zijn aangeboden door middel van het clieop bestand.
Doe ik iets verkeerd, of gaat Navision daar niet goed mee om (zoals ik wel vaker hoor van andere collega's).

Bij het niet kunnen vereffenen van klantbetalingen kan ik enigsinds voorstellen dat NAV niet kan matchen. Maar als er maar één klantenpost bestaat met hetzelfde bedrag wat overgemaakt wordt, moet dit toch wel kunnen.

Om te kunnen reconcilieren heb ik van de klanten en leveranciers overal het bankrekeningnummer ingevoerd. Misschien moet je eerst het bankafschrift importeren en daarna nog de betaalrun (van de vorige dag) importeren.

Nog zoiets geks, als je het bankafschrift importeert en de betalingen (handmatig) vereffend dan is het systeem niet slim genoeg om de betaalrun van de vorige dag tegen te boeken. Deze moet daarna weer handmatig worden geannuleerd om de tegenboeking te maken.

Wellicht dat ik iets verkeerd doe, maar kan er vreemd genoeg niets over vinden.

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Ronnie Bennink
Sign In or Register to comment.