Options

Betaling factuur met korting voor contant

marleenvdwmarleenvdw Member Posts: 18
edited 2010-05-06 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Kan iemand me helpen met onderstaand probleem:
Probleem stelt zich bij het boeken van de betaling van een factuur met betalingskorting

Ingesteld bij betalingsconditie op de leverancier: 2% korting bij betaling binnen 8 dagen, factuur te betalen binnen 1 maand.
Inkoopfactuur geboekt met 2% betalingskorting (factuurdatum bv. 1/1/10)
Berekening van de korting op het moment van boeking gebeurt correct. (Basis voor berekening van BTW is 2% lager, korting wordt na berekening BTW er terug bij geteld).

Betaling van de betrokken factuur op bv. 5/1/10 (dus binnen de gestelde termijn):
Bij het vereffenen van de factuur, houdt NAV geen rekening met de korting. onderaan staat in het veld contantkorting niet het bedrag van de korting, maar gewoon nul.
Ik heb geprobeerd vooraleer F9 te drukken geen bedrag in te vullen en dan met ctrl-F9 de betrokken factuur aan te duiden; geen succes: neemt dan als betaald bedrag het factuurbedrag met de korting nog in.
Ik heb geprobeerd vooraleer F9 te drukken het betaalde bedrag in te vullen en dan met ctrl-F9 de betrokken factuur aan te duiden; geen succes: laat dan als openstaand bedrag op de factuur het bedrag van de korting staan.

Kan iemand me zeggen wat ik verkeerd doe?

Bedankt!
Sign In or Register to comment.