Options

Report filteren op "vandaag"

PergamijnPergamijn Member Posts: 10
edited 2010-01-26 in NAV Dutch speaking only
Beste,

In een report in NAV5 wil ik graag een filter zodat alleen gegevens van vandaag of later getoond worden. Ter verklaring: "toon mij allen de nu geldige".
Daartoe heb ik in de Properties in de DataItemTableView een Table Filter gemaakt. Alleen moet ik daarvan weten hoe ik NAV5 duidelijk maak dat ik "vandaag" (flexibel) bedoel, en niet een vastgestelde datum. Kan iemand mij daarmee heblpen?
Bedankt.

groet,
B. Janssen,
Pergamijn.

Answers

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Dat zal dan met een stukje code moeten.

    Je kunt een Datum op je requestform zetten en die standaard vullen met WORKDATE of mensen leren 'h' van huidige datum in te vullen.

    Zal dat lukken?
  • Options
    PergamijnPergamijn Member Posts: 10
    Beste Mark,

    bedankt voor je snelle reactie.
    Zoiets was ook al in me opgekomen, maar dat wilde ik eigenlijk vermijden omdat de gebruiker van de report met heel andere dingen bezig is. Is er geen andere mogelijkheid zodat de systeemdatum automatisch gebruikt kan worden, liefst in de Table Filter natuurlijk?

    groet,
    B. Janssen,
    pergamijn.
  • Options
    gjvk70gjvk70 Member Posts: 60
    Beste Pergamijn,

    Kan je in het datumfilter dat je wilt zetten niet de functie TODAY gebruiken? Dit voorkomt invoer door de gebruiker.

    Groet,
    Gerard
    Gerard van Kuijl - United - http://www.united4all.nl
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Hoe roep je het report aan?

    Met de properties kun je geen filters meegeven die ingevuld worden. Ik hoop dat je begrijpt wat ik probeer te zeggen.

    Als je wilt dat sommige filters voorgevuld zijn moet je het report aanroepen met code. Je geeft dan een record variabele mee. De filters die je daarop zet worden voorgevuld op het report.
  • Options
    PergamijnPergamijn Member Posts: 10
    Hoi,

    @Gerard: nee, dat geeft de foutmelding: Optie 'TODAY' is niet toegestaan, geldige keuzemogelijkheden zijn Monday, Tuesday (enz...). Vreemd overigens dat ik wel 'C' (voor Current) kan gebruiken. Dat had ik al geprobeerd maar dan vult hij de gefixeerde datum van vandaag in terwijl ik wil dat er morgen de datum van morgen staat.

    @Mark: Ik kan een datum meegeven in de Properties DataItemTableView, en die datum blijkt te werken. Alleen is het een gefixeerde datum en ik wil een flexibele (systeem)datum.
    Een datum op de requestform heb ik net ook geprobeerd, dat werkt maar dat moet toch mooier en gemakkelijker kunnen? Automatisch dus?

    groet,
    B. Janssen,
    Pergamijn.
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Inderdaad, het kan makkelijker op de manier zoals ik het beschreef. Moet je alleen wel wat programmeren.

    Dat met die 'C' is dat niet afhankelijk van de werkdatum? Werkt dat niet als je de werkdatum een dag verder zet?
  • Options
    lyotlyot Member Posts: 202
    Het dataitem waar je wilt op filteren en waar je nu werkt met de de property DataItemTableView
    volgende code toevoegen in de OnPreDataItem trigger.
    SETRANGE("Date Field",WORKDATE);
    
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Dan komt het niet meer in de requestfields. Je kunt het dan nooit meer draaien met een ander filter.
  • Options
    lyotlyot Member Posts: 202
    IF GETFILTER("Date Field") = '' THEN
      SETRANGE("Date Field",WORKDATE);   
    
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
  • Options
    PergamijnPergamijn Member Posts: 10
    Hoi,

    Die laatste drie opmerkingen had ik even gemist, omdat ik heb zitten stoeien met SETRANGE.
    Dit is wat het doet voor mij:

    DATE1 := 31129999D;
    SETRANGE("To Date",WORKDATE,DATE1);

    Allen bedankt voor het helpen!

    groet,
    B. Janssen,
    Pergamijn.
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    of:
    SETFILTER("To Date",'%1..',WORKDATE);
    
Sign In or Register to comment.