Foutmelding in MS-Access 2K bij ODBC koppeling

funniqfunniq Member Posts: 3
edited 2004-12-06 in NAV Dutch speaking only
Hoi allen,

Heb even een vraag m.b.t. een ODBC koppeling in MS-Access 2000. Als ik een bestand vanuit Navision wil koppelen krijg ik de foutmelding "U kunt het veld slechts eenmaal definiëren".
Overigens, ik kan deze bewuste tabel wel in Excel importeren. Deze melding zou kunnen betekenen dat er een dubbele veldnaam in staat, maar dat kan toch niet, toch? Of zou het kunnen zijn dat de namen zo lang zijn dat Access zelf de namen gaat afkorten???

Wie weet de verklaring / een oplossing??

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Mvrgr, André
(nieuwe gebruiker)

PS: dealer heeft geen ervaring met ODBC koppelingen

Comments

  • Oscar1Oscar1 Member Posts: 1
    Andre,

    Het kan inderdaad te maken hebben met de lengte van de velden.
    Ik hoorde eerder van een kalnt dat Navision de DAO cionventies tav naamgeving van velden niet volgt (geen spaties, comma's en lees tekens etc). Mogelijk dat de velden daardoor in Access worden afgekapt, en er daardoor gelijke veldnamen ontstaan.

    Je zou de tabel kunnen 'nabouwen' in Acces, en daarna met een update query vullen.

    Oscar
  • funniqfunniq Member Posts: 3
    Oscar1 wrote:
    Andre,

    Het kan inderdaad te maken hebben met de lengte van de velden.
    Ik hoorde eerder van een kalnt dat Navision de DAO cionventies tav naamgeving van velden niet volgt (geen spaties, comma's en lees tekens etc). Mogelijk dat de velden daardoor in Access worden afgekapt, en er daardoor gelijke veldnamen ontstaan.

    Je zou de tabel kunnen 'nabouwen' in Acces, en daarna met een update query vullen.

    Oscar

    Dankjewel Oscar,

    Ik zal me er wel even in moeten verdiepen hoe ik een update query maak, maar dat gaat goed komen. Tnx :-)

    Groetjes, Dré
Sign In or Register to comment.