Options

Gebruik van meerdere verkoopdagboeken

marleenvdwmarleenvdw Member Posts: 18
edited 2010-01-07 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

Kan iemand met vertellen hoe ik facturen kan maken in Navision in verschillende "dagboeken"

Dwz. hoe kan ik verkoopfacturen maken en boeken met bijvoorbeeld 2 of meer aparte nummerreeksen?

Alvast bedankt.

Comments

  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Bedoel je Verkoop Dagboeken of Verkoop Documenten.

    Verkoop dagboeken creeert alleen een klantenpost, geen document wat je kunt uitprinten. Hier kun je in de dagboeksjablonen meerdere batches aanmaken met verschillende documentnr. reeksen.

    Verkoopdocumenten maakt echt een factuur die je kunt printen. Hier kun je via de form designer het veld posting no. series zichtbaar maken. Door dit veld te beinvloeden zal de geboekte factuur een ander nummer krijgen.
  • Options
    marleenvdwmarleenvdw Member Posts: 18
    Ik bedoel verkoopdocumenten.

    Er zouden voor 2 verschillende afdelingen facturen gemaakt moeten worden, die dan ook apart genummerd worden, maar wel in dezelfde boekhouding zitten.

    Met vriendelijke groeten,
  • Options
    Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Verkoopdocumenten maakt echt een factuur die je kunt printen. Hier kun je via de form designer het veld posting no. series zichtbaar maken. Door dit veld te beinvloeden zal de geboekte factuur een ander nummer krijgen.

    Ok, dan wordt het dus deze oplossing...
Sign In or Register to comment.