Beste,
Ik heb een nieuw type order, dit bestaat uit een kopie van de tabel Purchase Header en Purchase Line.
De respectievelijke forms werden ook gekopiëerd.
Met als gevolg dat ik voor bovenstaande nieuw object nummers heb T50000, T50001, F50000 & F50001.
Het probleem begint pas als ik tracering wil gaan registreren op zo'n order, aangezien alle achterliggend functionaliteit werkt
met "Purchase Line" (39) en niet met "New Order Line" (50001).
Om te beginnen heb ik een kopie genomen van "Purch. Line-Reserve" en die hernoemd naar "New Order Line-Reserve".
In die codeunit heb ik dan ook alle ref. naar Purchase Line vervangen door "New Order Line", Tevens heb ik nog een nieuwe spec.
functie aangemaakt in Reservation Management.
Tot zover kan ik van op mijn nieuw order het Traceringsscherm (CTRL+T) oproepen en lotnrs en aantallen invoeren zonder problemen.
Eenmaal ik het scherm sluit doet hij ogenschijnelijk de verwerking van de regels (progressbar) maar als ik dan ga kijken in de reservation entries zie ik dat
er geen werden aangemaakt...
Iemand reeds enige ervaring met bovenstaand scenario?
Iemand die weet waarom mijn reservation entries niet verschijnen?
Iemand die een beter oplossing heeft?
Dus heel veel vragen van mijn kant
Comments
Helaas heb ik wel ervaring met een soortgelijk scenario...
Ik denk dat een betere oplossing is om geen nieuwe tabellen aan te maken en alleen nieuwe schermen. In de nieuwe schermen kun je dan de gewenste aparte functionaliteit bouwen, maar de ondergrond van tabellen blijft hetzelfde, waardoor je niets aan tracering hoeft te veranderen.
Wat is de reden dat je een nieuwe soort order aan hebt gemaakt? Waarom kan 't niet in de standaard inkooporder?
Tino Ruijs
Microsoft Dynamics NAV specialist
Maar met de Sell-To, Bill-To & Ship-To velden zoals op een verkooporder...
Dus als basis kopie genomen van Purchase Header en Purchase Line en desbetreffende vendor velden hernoemd naar customer velden...
Controle bij boeken is simpel, bovenstaande echter niet.