Grootboekrekening splitsen/onderverdelen

bBagheera
Member Posts: 6
Is het mogelijk (en hoe dan) om een grootboek te splitsen in verschillende onderdelen?
Voorbeeld:
Grootboekrekening 1420 Reserveringen heeft verschillende reserveringen. Is dus een grote lijst. Nu wil ik de reserveringen onderverdelen zodat het overzichtelijker wordt (zonder het aanmaken van nieuwe grootboekrekeningen). Dus dat ik kan zien hoeveel er gereserveerd wordt voor energie, hoeveel voor bonussen, hoeveel voor verzekeringen, etc. En vervolgens wil ik kunnen zie welke facturen er tegenover de reserveringen staan (deze facturen worden ook op 1420 geboekt overigens). Ik wil dus op 1420 zowel het totaal zien als een onderverdeling.
Kan ik bij het inboeken toewijzen aan een onderdeel (bijv. bonussen, energie, verzekeringen om maar wat te noemen)?
Voorbeeld:
Grootboekrekening 1420 Reserveringen heeft verschillende reserveringen. Is dus een grote lijst. Nu wil ik de reserveringen onderverdelen zodat het overzichtelijker wordt (zonder het aanmaken van nieuwe grootboekrekeningen). Dus dat ik kan zien hoeveel er gereserveerd wordt voor energie, hoeveel voor bonussen, hoeveel voor verzekeringen, etc. En vervolgens wil ik kunnen zie welke facturen er tegenover de reserveringen staan (deze facturen worden ook op 1420 geboekt overigens). Ik wil dus op 1420 zowel het totaal zien als een onderverdeling.
Kan ik bij het inboeken toewijzen aan een onderdeel (bijv. bonussen, energie, verzekeringen om maar wat te noemen)?
0
Comments
-
-
Nav 5.0 Cside Client0
-
Voordat een factuur geboekt wordt kun je per regel grootboeknummer + een dimensie opgeven waarop geboekt kan worden.
Zie het maar als een extra specificatie.0 -
Je kunt ook redencodes gebruiken.
Heb je al eens gekeken naar het rapportageschema?0
Categories
- All Categories
- 73 General
- 73 Announcements
- 66.6K Microsoft Dynamics NAV
- 18.7K NAV Three Tier
- 38.4K NAV/Navision Classic Client
- 3.6K Navision Attain
- 2.4K Navision Financials
- 116 Navision DOS
- 851 Navision e-Commerce
- 1K NAV Tips & Tricks
- 772 NAV Dutch speaking only
- 617 NAV Courses, Exams & Certification
- 2K Microsoft Dynamics-Other
- 1.5K Dynamics AX
- 320 Dynamics CRM
- 111 Dynamics GP
- 10 Dynamics SL
- 1.5K Other
- 990 SQL General
- 383 SQL Performance
- 34 SQL Tips & Tricks
- 35 Design Patterns (General & Best Practices)
- 1 Architectural Patterns
- 10 Design Patterns
- 5 Implementation Patterns
- 53 3rd Party Products, Services & Events
- 1.6K General
- 1.1K General Chat
- 1.6K Website
- 83 Testing
- 1.2K Download section
- 23 How Tos section
- 252 Feedback
- 12 NAV TechDays 2013 Sessions