Rename op temporary record

lyotlyot Member Posts: 202
edited 2009-03-31 in NAV Dutch speaking only
Beste,

Ik zit met een praktisch probleem.
Ik heb een tabel waarvan de primary key uit 5 velden bestaat.
Ik heb een form met deze tabel SourceTable en de eigenschap SourceTableTemporary staat op "yes". (5 SP1)
Dus ik heb een form met als source een temporary record.
De bedoeling van deze form is om vlot records te kunnen aanpassen, wat dus niet het geval is als ik één van de velden
uit mijn primary key ga bewerken. Dit leidt tot een vervelende melding of de gebruiker wel zeker is of hij dit record wilt hernoemen.
Ok, dit is standaard Navision maar lijkt me nogal nutteloos om te gaan uitvoeren aangezien ik toch in een temp record bezig ben.
Alle validatie van velden en keys doe ik pas als ik mijn records ga "posten".
Ik zou dus graag van deze vervelende melding afgeraken mocht dit mogelijk zijn.

Answers

• SogSog Member Posts: 1,023
    Ik zou dit oplossen door een nieuwe tabel aan te maken met alle velden van het de source table, + 1 veld dat de nieuwe PK is. Deze dan als temp sourcetable gebruiken en er dan daarmee gaan werken. Bij het invoegen in de normale tabel kan je dan de waardes kopieren.
    (Ikzelf heb zelf zo'n tabel die van bijna elk datatype een 2 kolommen heeft en ik gebruik die vooral in rapporten om temporary tables te vullen met een key die niet bestaat (handig voor distincts))
    |Pressing F1 is so much faster than opening your browser|
    |To-Increase|
  • lyotlyot Member Posts: 202
    Klinkt idd handig... maar ik vrees dat ik geen vrije tabel meer ter mijner beschikking heb. :(

En dan ben ik ook al mijn validatiecode kwijt die op deze bewuste tabel zit...
  • lyotlyot Member Posts: 202
    Heb dan toch maar besloten om een nieuwe PK in te stellen...
    Voor zover nog geen neg. gevolgen.
Sign In or Register to comment.