Kosten verdelen naar verlies en winstrekening

nilis99nilis99 Member Posts: 4
edited 2009-03-31 in NAV Dutch speaking only
Weet iemand wat de meest efficiente manier is om kosten (of inkoopfacturen) te verdelen naar periodes. Ik kan wel verdeelsleutels vinden om kosten naar verschillende grootboekrekeningen te verdelen, op basis van bedrag of percentage, maar geen optie om dit naar één grootboekrekening te doen over verschillende periodes.

Alvast hartstikke bedankt!

Ps Ik werk met NAV 4.0 SP3

Comments

• Marije_BrummelMarije_Brummel Member, Moderators Design Patterns Posts: 4,262
    Dat is een stukje maatwerk. Ik heb dat al een paar maal aan klanten en leverancierskant gedaan.

Aanpassing moet gedaan worden in codeunits 80 en 90.
  • nilis99nilis99 Member Posts: 4
    Mark,

Dank je voor je snelle antwoord. Had wel verwacht dat het standaard in NAVISION zou zitten!
  • ajhvdbajhvdb Member Posts: 672
    Bedoel je dit? http://www.dvision.nl/software/solution.asp?ID=937

Ik denk niet dat dit ooit standaard zal zijn. Ik weet van meerdere manieren waarop dit gedaan kan worden.
  • nilis99nilis99 Member Posts: 4
    Inderdaad, dit bedoel ik! Ik zal eens proberen de verschillende methoden op een rij te zetten....

Dank je!
  • JacoJaco Member Posts: 16
    Mocht je dit toch met de standaard willen oplossen dan kom je terecht bij je periodieke dagboeken.
    Bij een inkoopfactuur boek je het te verdelen bedrag naar een tussenrekening.
    Op het einde van de maand gebruik je een periodiek dagboek om bv 1/12 deel van het bedrag, van de tussenrekening naar een kostenrekening te boeken.
    Het periodieke dagboek heeft de mogelijkheid om deze transactie te kopieren naar de volgende periode.
    Zodoende hoef je de transactie maar 1x in te geven.
    Niet zo mooi als het stukje maatwerk als hierboven beschreven maar wel binnen de standaard.
Sign In or Register to comment.