Ik heb het hele forum al afgezocht, maar kon niets vinden wat mij kon helpen. Dus bij deze mijn vraag.
Ik heb een Stored Procedure (welke verwijst naar 3 views) die alle adressen naar voren haalt waar die wij na een Niet Thuis melding niet hebben bezocht. De velden zijn: Klantnummer, Naam, Adres, Plaats, Datum en Afdeling. Nu wil ik dit in een rapport (brief naar de klant) krijgen maar dat lukt op geen enkele manier in Navision, wel via een extern programma, maar dat is de bedoeling niet. Hoe krijg ik dit voor elkaar? Ik vond wel op dit forum 15 berichten m.b.t. Stored Procedures maar het hielp mij niet echt.
Graag tips en trucs hoe dit te doen.
B.v.d.
0
Comments
RIS Plus, LLC
Het zou geen rocketscience moeten zijn om de inhoud van de SP over te programmeren naar C/AL. Zoals Daniel aangeeft kun je een SQL View aan een NAV tabel koppelen. Deze tabel moet dan wel gedeeld zijn over alle bedrijven.
Met een SQL View kun je data ophalen van andere SQL servers in je domein wanneer je in je server objects 'linked servers' aanmaakt. Je kunt dan queries uitvoeren als SQL01.Database.dbo.tabel (ofzoiets).
Ik denk dat enige creativiteit hier op zijn plaats is.
Succes.
Nu begrijp ik mijn probleem ook beter, we hebben namelijk geen licentie om tabellen toe te voegen en kan zodoende geen linked table gebruiken. Moet ik het toch via een zelf te schrijven programma doen tesamen met Crystal Reports. [-o<