Options

Overstappen vanaf versie 2.60?

Peter_WijntjesPeter_Wijntjes Member Posts: 28
edited 2005-09-08 in NAV Dutch speaking only
Hallo,

wij gebruiken versie 2.60 van Navision. Er is hierin erg veel maatwerk ontwikkeld waarvan wij veel gebruik maken. De huidige database is 18 Gb groot (CSide db).

Is het verstandig, wenselijk, noodzakelijk om over te stappen naar een nieuwere versie van Navision, welke versie is dan het beste om te kiezen en waar kan ik informatie vinden over te te volgen procedure?
Wie heeft hier ervaringen mee?

dank, groeten,

Peter
Peter Wijntjes
MBS NAV Consultant

Comments

  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    Dat ligt eraan of Microsoft/Navision in Nederland ook gaat stoppen met 2.6 support.

    Overigens, het is niet noodzakelijk om je gehele system te upgraden. Je kan ook overstappen op de nieuwe executables met je 'oude' objecten. Een NSC moet dan wel controleren of al het maatwerk nog steeds werkt (er zijn wat nieuwe keywords arbij gekomen na 2.6).
  • Options
    DenSterDenSter Member Posts: 8,304
    oh en als je dan toch gaat upgraden, neem dan gelijk de nieuwste versie. Ik zou zelfs wachten tot 4.0 uitkomt.
  • Options
    SuperJanSuperJan Member Posts: 1
    We hebben veel problemen gehad omdat onder water de naamgeving van velden is aangepast, daar waar . en overige leestekens in de naamgeving werden gebruikt, worden deze aangepast in _. Je kunt bij het aanmaken van de nieuwe database opgeven dat je dit niet wilt, maar dan werkt Navision in het geheel niet meer :( . Dit is vanuit Navision niet zichtbaar, maar alleen in MSSQL. En die gebruiken wij met replicatie naar een andere database, met als gevolg dat deze replicatie niet meer werkte.
    Verder veel problemen met niet compileerbare objecten, in het bijzonder word- en excel automation.
    Regards,

    Jan Schutte
  • Options
    Geert_PennersGeert_Penners Member Posts: 12
    Ik weet niet of deze vraag nog actief is. 4.0 is inmiddels al uit en het is aan te raden, als je overgaat om dan naar 4.0 te gaan. Een SQL database is dan het overwegen waard. Bovendien zou ik dan eens nagaan welk maatwerk nog nodig is en wellicht is ondervangen in de standaard
    Kind regards,

    Geert Penners
    http://www.gac.nl
  • Options
    JopjeJopje Member Posts: 50
    Wat zijn je beweegredenen om over te stappen?

    Als je niet echt een bepaalde reden hebt om over te stappen en alles werkt nog, dan kun je, ook gezien het maatwerk, beter blijven draaien op het 'oude vertrouwde' systeem dat al draait.

    Een nieuwe implementatie neemt veel tijd, kosten en veel gevoelens van mensen mee, want mensen die ermee moeten werken zijn vaak veeleisend. [-o<

    Mocht er wel een bepaalde reden zijn, die natuurlijk zijn geld terug kan verdienen, dan is het handig om iedereen erbij te betrekken en zoveel mogelijk informatie in kunt zamelen. Een Navision-dealer weet vaak van alles te vertellen over Navision, en natuurlijk veel forumgebruikers..

    Wat ik mij dus afvraag, waarom wil je overstappen, zodra dit duidelijk is, dan is een advies geven gemakkelijker. ;)
    Alvast suc7 pwijntjes
    Remco de Jong
    Bachelor of Business Administration and Information Technology
    minor Application Development


    " Don't use comma (,) use dot (.) "
Sign In or Register to comment.