Options

Leverancier koppelen aan inkoopprijs ?

malonsomalonso Member Posts: 17
edited 2009-04-07 in NAV Dutch speaking only
Beste mede-forummers,

Allereerst een situatieschets:
==============================
Ik heb een aantal artikelen en hierbij is de "Artikelcategoriecode" en de "Productgroepcode" gedefinieerd en ingegeven in het tabblad "Algemeen" op de artikelkaart.

Bovenstaand artikel kan geleverd worden door 2 verschillende leveranciers (Lev A & Lev B)
Nu krijgen wij van Lev A te horen dat de inkoopprijs voor alle artikelen met een bepaalde Artikelcategoriecode en Productcode met 1% stijgen.
==============================

Hoe kan ik het voor elkaar krijgen dat de inkoopprijs van al de artikelen met deze artikelcategoriecode + productgroepcode in één keer verhoogd worden???

Het is namelijk NIET de bedoeling dat ik deze één voor één ga zitten aanpassen op de artikelkaart via de functieknop "Inkoop" > "Prijzen"

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Comments

  • Options
    ajhvdbajhvdb Member Posts: 672
    export naar excel..wijzigen..en import
  • Options
    malonsomalonso Member Posts: 17
    ajhvdb wrote:
    export naar excel..wijzigen..en import

    Is dit echt de enige mogelijkheid?

    (wel een goede trouwens, ik was zo gefixeerd om een oplossing te vinden binnen NAV dat ik deze manier even niet zelf kon bedenken)

    Ik werk trouwens met NAV 5.0
  • Options
    ErictPErictP Member Posts: 164
    Er is wel een scherm voor het wijzigen van verkoopprijzen. form 7023 Verkoopprijsvoorstel

    Dit idee is redelijk eenvoudig na te bouwen voor inkoopprijzen.
  • Options
    malonsomalonso Member Posts: 17
    Ik ga het proberen met In- en exporteren....we hebben het aanmaken van formulieren namelijk nog niet behandeld. (volg op dit moment een cursus NAV 5.0 en daarin zijn we voornamelijk ingegaan op de functionaliteiten).

    Mocht er ergens een handleiding op het internet rondzwerven, dan wil ik die uiteraard wel even bekijken :)
  • Options
    aandriesaandries Member Posts: 8
    Je kan ook een procesreport/ Batchreport maken.
    Hierbij kan je dan een filter opgeven op de betreffende artikelen (bv. filter op artikelcategoriecode) .. en in de onaftergetrecord van het dataitem artikel het artikel updaten.
  • Options
    mvooijsmvooijs Member Posts: 4
    Als je handig bent met Excel biedt de functie Gegevensmigratie m.i. de beste opties. De het volgende:
    - Ga naar Administratie > Applicatie-instellingen > Bedrijfsinstellingen > Gegevensmigratie.
    - Maak een regel aan voor Tabel 7012 en voeg ook form 7012 toe
    - Voeg via knop migratie > migratievelden de velden uit de tabel toe die relevant zijn
    - Kies Functies > Naar Excel exporteren en volg de stappen.
    - Je hebt nu de inhoud van de (hele) tabel naar Excel geëxporteerd.
    - Nu komt de truc: maak een aparte export van je artikeltabel (dataport en/of copy/paste vanuit overzicht) en zorg dat artikelcategorie en productgroepcode hierin aanwezig zijn
    - Voeg via een zoekfunctie (bijv. verticaal zoeken) in Excel deze codes toe aan de geëxporteerde inhoud van Tabel 7012
    - Filter in excel zodat alleen deze records overblijven
    - Pas de prijzen aan
    - Zet deze aangepaste gegevens netjes in de sheet
    - Importeer deze gegevens weer

    Ik weet 't: het is een omweggetje maar mits juist uitgevoerd kun je dit zonder maatwerk of code met behulp van Excel realiseren. En natuurlijk altijd testen voordat je gegevens importeert in je liveomgeving...
    Martin Vooijs

    Indigo Solutions B.V.
    http://www.indigosolutions.nl
Sign In or Register to comment.