Undo shipment & Grootboekrekening

lyotlyot Member Posts: 202
edited 2009-02-20 in NAV Dutch speaking only
Beste,

Is er een reden waarom verzendregels van het type grootboekrekening niet kunnen worden ongedaan gemaakt via
de functie Undo shipment?
Ik heb gemerkt dat inde codeunit Undo Sales Shipment Line er spec. een controle zit op het type item...
vandaar ook de fout.
Maar bij enkel verzending is er toch nog niet geregistreerd op de grootboekrekening of achterliggende tabellen, dit gebeurt toch pas bij facturering?
Is het onschadelijk om via een aanpassing toe te laten dat verzendregels van het type grootboekrekening ook kan ongedaan maken?

Comments

• rvduurenrvduuren Member Posts: 92
    lyot wrote:
    Beste,

Is er een reden waarom verzendregels van het type grootboekrekening niet kunnen worden ongedaan gemaakt via
    de functie Undo shipment?
    Ik heb gemerkt dat inde codeunit Undo Sales Shipment Line er spec. een controle zit op het type item...
    vandaar ook de fout.
    Maar bij enkel verzending is er toch nog niet geregistreerd op de grootboekrekening of achterliggende tabellen, dit gebeurt toch pas bij facturering?
    Is het onschadelijk om via een aanpassing toe te laten dat verzendregels van het type grootboekrekening ook kan ongedaan maken?

Ik denk niet dat het kwaad kan, maar het is net zo makkelijk om de verzending handmatig te verwijderen (Verkoopverzendkop) met F4 als er verder geen regels op staan. Als je gaat navigeren op een verzending met alleen een grootboekregel zul je zien dat er alleen een verwijzing is naar "Geboekte verkoopverzending"
    Met vriendelijke groet, best regards,

Rvduuren
  • lyotlyot Member Posts: 202
    ---------------------------
    Microsoft Dynamics NAV
    Gefactureerd aantal moet 3 zijn in Verkoopverzendregel Documentnr.='VRZ09-0104',Regelnr.='20000'.

OK   

Dit krijg ik als resultaat als ik de verzendkop probeer te verwijderen...
    En dit is de regel met de grootboekrekening.
    Ja, zie het nu ook, vervelend...

Even CU "Undo Sales Shipment Line" aanpassen voor type grootboek wil ook niet. CU "Undo Sales Shipment Line" wil dan ook artikelposten ongedaan maken (die er van een grootboek niet zijn natuurlijk). Er zit niets anders op dan dat je de order moet afwikkelen en crediteren :(

Rvduuren
  • lyotlyot Member Posts: 202
    Ik heb die controle op artikelposten achter een check gestoken in de zin van:
    IF Type <> Type::"G\L Account" THEN
    ....

Dit werkt en initialiseert ook correct de aantallen op mijn vk-order voor die regel.
    Even in de gaten houden of er hier geen andere gevolgen aan verbonden zijn.
    Oke, bedankt dat je het gedeeld hebt. Laat het weten als er nog vervelende gevolgen zijn..

Dank!

Rvduuren
Sign In or Register to comment.