Report direct printen

Angelo63Angelo63 Member Posts: 20
edited 2009-01-29 in NAV Dutch speaking only
Ik wil vanuit een form (bijvoorbeeld "Facturen") een afdruk maken van de factuur die ik in beeld heb zonder een ReqForm of een printerselectiescherm. Ik heb in de tabel Printerselecties het betreffende report gekoppeld aan een bepaalde printer, in de properties van het report de property UseReqForm op No gezet, en in de body van het report bij OnPreSection de code CurrReport.SHOWOUTPUT ingevoerd. Als ik nu op Afdrukken klik op het form worden, in dit voorbeelgeval, alle facturen geprint in plaats van die ene die ik op dat moment op het form zie. Er moet dus nog iets extra ingevoerd worden, maar ik kan er nu niet op komen, complete blackout ](*,) .
Gaarne advies voordat mijn kop barst :wink:

Comments

• semmsemm Member Posts: 50
    Ik heb iets soortgelijks voor de productiebon gemaakt. Eerst heb ik in de form een button toegevoegd en hierin de volgende code in verwerkt.

Prodorderec.RESET;
    Prodorderec.SETFILTER ("No.","No.");
    REPORT.RUNMODAL (50044, TRUE,TRUE,Prodorderec);

Wanneer ik een afdruk maak print het systeem in ieder geval niet alle productiebonnen.
    Dit is niet helemaal een antwoord op je vraag, maar misschien dat je op ideeën komt :roll:
  • Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Als je deze code achter de Afdrukken-button zet, dan wordt het factuur-rapport (rapport 206), meteen afgedrukt. Er wordt geen ReqForm getoond, en de printer haalt ie uit de PrinterSelecties:
    recSalesInvHeader.SETRANGE("No.","No.");
    REPORT.RUNMODAL(206,FALSE,FALSE,recSalesInvHeader);

Voor het volledige verhaal achter REPORT.RUNMODAL, raadpleeg je best de on-line help van Dynamics NAV.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Angelo63Angelo63 Member Posts: 20
    Hey Luc, je schreef: "Als je deze code achter de Afdrukken-button zet". Misschien een domme vraag van mij maar hoe doe ik dat dan precies ???

:oops: :-k :?:
  • Luc_VanDyckLuc_VanDyck Member, Moderator, Administrator Posts: 3,633
    Je kan best een nieuwe button op het scherm zetten. De Afdruk-button op de factuur-form welke standaard in NAV staat, gaat op een andere manier te werk om de factuur af te drukken.

Je dient hiervoor het rapport te openen in de Object Designer.

Indien je niet weet hoe dit moet, lees dan eerst de Developers Manual w1w1adg.pdf, welke op de NAV ProductDVD staat. Het zou ons te ver leiden om dit allemaal via het forum uit te leggen.
    No support using PM or e-mail - Please use this forum. BC TechDays 2024: 13 & 14 June 2024, Antwerp (Belgium)
  • Angelo63Angelo63 Member Posts: 20
    Ik ben inmiddels zover dat het betreffende report direct wordt geprint zonder een ReqForm of een Printerselectiescherm. Echter lukt nog 1 dingetje niet en dat is de filter. Ik wil alleen een afdruk van (nu in dit geval) de weegbon die ik op mijn scherm zie. In het report staat het filter op "No." De global "recWeighbrTicket" is een record van tabel Weighbridge Ticket, de code achter de Afdrukkenbutton is:
    recWeighbrTicket.SETRANGE("No.","No.");
    REPORT.RUNMODAL(50003,FALSE,FALSE,recWeighbrTicket);

waarbij 50003 het reportnummer is. Nu worden ALLE weegbonnen uit de tabel geprint in plaats van die ene die op het scherm staat. ](*,)
Sign In or Register to comment.