dag,
is het mogelijk om in form 7004 (verkoopprijzen) ook de artikelomschrijving weer te geven ?
Op regelniveau is het artikelnummer bekend, ik weet alleen niet hoe de omschrijving op te halen.
In de properties heb ik in de source code al item.description staan.
Kan iemand mij op weg helpen svp.
mvg Adriaan
0
Answers
the simpest way is to create a FlowField in Table 7002 like "Item Description" Text 30 FieldClass "Flowfield" CalcFormula = "Lookup(Item.Description WHERE (No.=FIELD(Item No.)))". That the Description is shown when you enter a Item No, and not first if you leave the line, do also a calcfields("Item Description") in Item No. - OnValidate() trigger.
Regards
bedankt voor je snelle reply. Ik heb onderin de tabel een nieuw veld toegevoegd, zoals je aangeeft. Het 'item' veld
staat bovenin de tabel. Er komt een melding als ik het scherm verlaat: "onbekende variabele 'item description', definieer
variabele onder globale C/al variabelen" . Er is echter al een global 'item' welke ik gekoppeld aan tabel 27.
Volgens mij komt deze melding omdat in het eerste veld 'item' in de code nog niet het nieuwe veld 'item description' bekend is
uit de tabel 7002. Hoe kan ik dit oplossen ?
mvgr
Be sure, that you have no global and no local variable "Item Description".
Do the same like in the picture (fieldno must be 50000 or greater)
Regards
it works !! thank you very much.
Please, no problem