Standaardaankooprijs vastleggen

Dave_beDave_be Member Posts: 35
edited 2008-12-05 in NAV Dutch speaking only
Goedemiddag

Eerst en vooral wil ik mijn dank uitdrukken voor iedereen die actief is op dit forum,
als beginnend Navision gebruiker is het alvast een grote hulp geweest in mijn zoektocht naar antwoorden.

Hierbij leg ik graag volgend probleem aan u voor,
Bij onze firma wordt op het veld verkoopprijzen (wij werken met vaste prijslijsten) steeds het veld marge toegevoegd.
Hierin wordt de marge van de VKP tenopzichte van de IKP berekend.
Echter is het uiteraard mogelijk om verschillende inkoopprijzen in Navision vast te leggen, daarom heb ik een boolean "staandaardprijs" toegevoegd waarop de marge moet berekend worden.
Nu zou ik graag de mogelijkheid instellen dat wanneer 1 verkoopprijs voor een bepaald artikel als standaard wordt ingesteld, de boolean voor andere eventuele vorige standaardprijs automatisch uitschakelt. Zo is er steeds maar 1 standaardinkoopprijs actief.
Dit zou ook handig zijn wanneer inkoopprijzen in bulk worden geïmporteerd.

Alvast dank

Answers

• lyotlyot Member Posts: 202
    Primary Key op Purchase Price is:

OnValidate -standaardprijs-
    //temp var
    recTmpPurchPrice := Rec;

recPurchPrice.RESET;
    recPurchPrice.SETCURRENTKEY("Item No.","Vendor No.","Starting Date","Currency Code","Variant Code","Unit of Measure Code","Minimum Quantity");
    recPurchPrice.SETRANGE("Item No.","Item No.");
    //meerdere filters mogelijk, afhankelijk van prijszetting per vendor, uom, ...

recPurchPrice.MODIFYALL("standaardprijs",FALSE);

IF GET(recTmpPurchPrice."Item No.",recTmpPurchPrice."Vendor No.",recTmpPurchPrice."Starting Date",recTmpPurchPrice."Currency Code",recTmpPurchPrice."Variant Code"
              recTmpPurchPrice."Unit of Measure Code",recTmpPurchPrice."Minimum Quantity") THEN BEGIN
      standaardprijs := TRUE;
      MODIFY(TRUE);
    END;

Moet wel werken denk ik.
  • Dave_beDave_be Member Posts: 35
    Vanwaar komt de variabele recPurchPrice?
    Zelf aan te maken variabele van type record gebasseerd op tabel "Purchase price"
    Na het invoeren van uw code worden alle prijzen standaardprijzen en kan ik het boolean niet meer veranderen.
    Twee variabelen recTmpPurchPrice & recPurchPrice gemaakt van type record verwijzend naar "Purchase Price"

Enig idee?

Standaardprijs - OnAfterValidate()
    //temp var
    recTmpPurchPrice := Rec;

recPurchPrice.RESET;
    recPurchPrice.SETCURRENTKEY("Item No.","Vendor No.","Starting Date","Currency Code","Variant Code","Unit of Measure Code"
                              ,"Minimum Quantity");
    recPurchPrice.SETRANGE("Item No.","Item No.");
    //meerdere filters mogelijk, afhankelijk van prijszetting per vendor, uom, ...

recPurchPrice.MODIFYALL("standaardprijs",FALSE);

IF GET(recTmpPurchPrice."Item No.",recTmpPurchPrice."Vendor No.",recTmpPurchPrice."Starting Date",recTmpPurchPrice."Currency Code",
              recTmpPurchPrice."Variant Code",recTmpPurchPrice."Unit of Measure Code",recTmpPurchPrice."Minimum Quantity") THEN BEGIN
      standaardprijs := TRUE;
      MODIFY(TRUE);
    END;

recTmpPurchPrice --> Properties --> temporary = Yes ?
    whoeps

thanks, works
    No problem :)

Kunt u nog [SOLVED] in de topic plaatsen?
Sign In or Register to comment.