foutieve kostenplaats en -soort in memoriaalboeking?

greysgreys Member Posts: 29
edited 2008-10-30 in NAV Dutch speaking only
Hoi!

Ik doe een memoriaalboeking op een grootboekrekening waarbij ook een tegenrekening wordt gevuld. Beide grootboekrekeningen hebben een eigen (verschillende) kostenplaats en -drager.

Als ik de boeking maak zie ik dat beide journaalposten dezelfde kostenplaats en -drager hebben gekregen (de kostenplaats en -drager van de grootboekrekening in het veld 'rekeningnr.' op de dagboekregel). Mijns inziens moet de tegenboekingsregel de kostenplaats en -drager krijgen van de tegenrekening?

Dit gaat overigens ook fout in het bank- en kasboek! De tegenboekingsregel krijgt niet de juiste kostenplaats en -drager.

Is dit een bekend fenomeen?

Groet
Gerard

Comments

• greysgreys Member Posts: 29
    Ik krijg in het Engelse forum de reactie dat ik de boeking moet uitspreiden over 2 regels, waarbij de 2e regel dan de tegenboeking is. Dit werkt inderdaad, dus dit is dan een workaround.

Blijft de vraag overeind waarom de tegenrekeningfunctionaliteit in het memoriaal dan niet werkt? Ik heb het overigens gecheckt in een 2.6 als in een 5.0 database en in beide gevallen gebruikt ie voor beide regels dezelfde dimensiewaarden!

In het bank- en kasboek gaat het wel goed: als ik 1 regel in het bankboek invoer en die boek, dan zie ik 2 journaalposten verschijnen waarbij de eerste regel de dimensiewaarden van de daar gebruikte grootboekrekening gebruikt en de 2e (tegenboekings)regel de dimensiewaarden van de grootboekrekening behorende bij de bankrekening gebruikt.

Groet
    Gerard
Sign In or Register to comment.